Title: | Rádiová komunikace studentů SŠ s ISS |
Other Titles: | Radio communication of secondary school students with ISS |
Authors: | Richterek, Lukáš |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo... Kašperské hory 2016, s. 97-99. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/47623 https://kof.zcu.cz/ak/astro/2016/sbor/Astronomie2016_sbornik.pdf |
ISBN: | 978-80-261-0796-5 |
Keywords: | projekt NASA;rádiové spojení;studenti |
Keywords in different language: | NASA project;radio connection;students |
Abstract: | V březnu 2016 proběhlo v Olomouci první rádiové spojení studentů středních škol s astronautem na ISS z území ČR. Příspěvek pojednává o přípravách a průběhu této akce i doprovodných aktivitách na školách. Vzhledem k tomu, že tento projekt NASA pokračuje, získané zkušenosti je možné využít jako inspiraci pro další školy a skupiny radioamatérů u nás. |
Abstract in different language: | In March 2016, the first radio interview of high school students with the ISS from the Czech Republic took place in Olomouc. This contribution describes the preparations, the event and corresponding activities at participating schools. As the ARISS project of NASA continues, the experiences gained can be used as an inspiration for other schools and groups of radio amateurs. |
Appears in Collections: | Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo... Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo... |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz.pdf | Plný text | 318,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Astronomie2016_sbornik-99-105.pdf | Plný text | 735,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47623
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.