Název: Realizace výzkumu pozice vybraných konkurenčních značek
Další názvy: Realization of research for selected position competing brands
Autoři: Bulíková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48519
Klíčová slova: značka;dotazníkové šetření;percepční mapa;positioning
Klíčová slova v dalším jazyce: brand;questionnaire survey;perceptual map;positioning
Abstrakt: Hlavním cílem diplomová práce je definování pozic deseti automobilových značek pomocí percepčních map. Předložená práce se člení na teoretickou a praktickou část. První dvě kapitoly definují pojmy týkající se značky, brandingu, teoretickými východisky marketingového výzkumu, konkrétními metodami výzkumu značky, definicí percepčních map a lovemark konceptu. V praktické části jsou formulovány vybrané značky a atributy výzkumu, reklamní oslovení vybraných značek, přípravná a realizační etapa provedeného výzkumu a prezentace výsledných percepčních map. Dotazníkové šetření bylo provedeno pomocí nástroje Google Forms. Výzkumu se zúčastnilo 121 respondentů z toho 36 mužů a 85 žen. Cílová skupina výzkumu jsou mladí lidé. Realizováno bylo doplňkové šetření, kterého se zúčastnilo 130 respondentů z toho 61 mužů a 69 žen. Percepční mapy udávají jasnou pozici všech deseti automobilových značek na trhu s danými atributy.
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of the master's thesis is to define the positions of ten car brands using perception maps. The presented work is divided into theoretical and practical part. The first two chapters define the concepts related to brand, branding, the theoretical basis of marketing research, specific methods of brand research, the definition of perception maps and the lovemark concept. The practical part formulates selected brands and attributes of research, marketing communication of selected brands, preparatory and implementation stage of the research and presentation of the resulting perception maps. The questionnaire was conducted using Google Forms. 121 respondents participated in the survey, of which 36 were men and 85 were women. The target group of the research is young people. An additional survey was conducted, which was attended by 130 respondents, of which 61 were men and 69 women. Perception maps show the clear position of all ten car brands in the market with the given attributes.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bulikova DIPLOMOVA PRACE 2022.pdfPlný text práce5,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bulikova_Kristyna_v.pdfPosudek vedoucího práce122,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bulikova_Kristyna_o.pdf.pdfPosudek oponenta práce219,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48519

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.