Název: Housle zpívají a vyprávějí - hudebně výchovný pořad pro žáky 1. stupně ZŠ
Další názvy: A violin sings and talks - a musical education program for elementary students
Autoři: Matoušová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49942
Klíčová slova: housle;výchovné koncerty;hudební pořady;hudba;hudebně výrazové prostředky houslové hry;poslechové skladby
Klíčová slova v dalším jazyce: violin;educational concerts;music programs;music;musical means of violin playing;listening compositions
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na housle a výchovné pořady. Teoretická část se zabývá historií houslí, stavbou a hrou na tento nástroj a slavnými houslisty. Dále hudebními pořady a výchovnými koncerty, jejich organizátory Leonardem Bernsteinem a Františkem Blahou a jejich dramaturgií, společně s tvorbou koncertu. Také se věnuje výběru houslových poslechových skladeb, hudebně výrazovým prostředkům houslové hry a houslových skladeb, kde je vysvětleno, jak housle zpívají a o čem housle vyprávějí, charakteristickým hudebně vyjadřovacím prostředkům skladeb pro housle - melodii, rytmu a dynamice. Praktická část představuje návrh hudebního pořadu pro žáky na 1. stupni základní školy, jenž se jmenuje: Housle zpívají a vyprávějí. Tento pořad by byl vhodný pro žáky 1. - 3. ročníku. Cílem práce je vytvořit výchovný pořad a přiblížit housle dětem. Představit jim tento nástroj a ukázat, že housle nejen zpívají, ale také vyprávějí.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis is focused on violin and educational programs. The theoretical part deals with the history of the violin, the design and playing of this instrument and famous violinists. Furthermore, it considers music programs and educational concerts, their organizers Leonard Bernstein and František Blaha and their dramaturgy, along with the creation of the concerts. It also deals with the selection of violin instrumentals/compositions; musical means of violin playing and violin compositions; which explain how a violin can sing and how a violin conveys its musical characteristics - melody, rhythm, and dynamics. The practical part is a music program proposal for primary school students called: Violins sing and narrate. This program would be for 1st - 3rd year students. The aim of the work is to create an educational program and bring the violin closer to children, introduce them to this instrument and show them that the violin not only sings but also narrates.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace final.pdfPlný text práce1,87 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matousova_DP_vedouci_Sla_2022.pdfPosudek vedoucího práce124,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matousova_DP_oponent_Bar-Fei_2022.pdfPosudek oponenta práce289,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matous.pdfPrůběh obhajoby práce49,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49942

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.