Název: Problematika neúspěšnosti žáků na 2. stupni základních škol
Další názvy: Failure issues of pupils at the second stage of primary schools
Autoři: Trávníčková, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Boháčová Aneta, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49966
Klíčová slova: školní neúspěšnost;aktivní strach (bas);pasivní strach (bis);testová úzkost (tai);výkonová motivace
Klíčová slova v dalším jazyce: school failure;active fear (bas);passive fear (bis);test anxiety (tai);performance motivation
Abstrakt: Tato diplomová práce nese název "Problematika neúspěšnosti žáků 2. stupně základních škol". Jejím cílem je snaha po zmapování problematiky neúspěšnosti žáků z hlediska motivace, testové úzkosti a míry prožívaného strachu. Zajímat nás bude podoba výkonové motivace žáků, tendence k prožívání aktivního a pasivního strachu, hladina testové úzkosti, zda existuje vazba mezi testovou úzkostí a aktivním/pasivním strachem, zda existuje vazba mezi výkonovou motivací a testovou úzkostí a zda existuje vazba mezi výkonovou motivací a prožíváním aktivního/pasivního strachu. V první části práce jsou shrnuty teoretické poznatky problematiky, ve druhá části práce je již zrealizována analýza získaných dat a jejich interpretace. K výzkumu byly využity celkem tři výzkumné nástroje - dotazník "Školní výkonová motivace" (Hrabala a Pavelková, 2011), škála BIS/BAS (Carver a White, 1994) a škála TAI (Spielberger, 1980).
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is entitled "Problems of failure of primary school pupils". Its aim is to try to map the issue of student failure in terms of motivation, test anxiety and the degree of fear. We will be interested in the form of student's performance motivation, the tendency to experience active and passive fear, the level of test anxiety, whether there is a link between test anxiety and active/passive fear, whether there is a link between performance motivation and test anxiety, and finding a link, if any exists, between performance motivation and by experiencing active/passive fear. The first part of the thesis summarizes the theoretical knowledge of the issue, in the second part of the work is already carried out an analysis of the obtained data and their interpretation. A total of three research tools were used for the research - questionnaire "School Performance Motivation" (Hrabal and Pavelková, 2011), the BIS/BAS scale (Carver and White, 1994) and the TAI scale (Spielberger, 1980).
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Problematika neuspesnosti zaku na 2. stupni zakladnich skol (DP).pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travnickova VP.pdfPosudek vedoucího práce167,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travnickova OP.pdfPosudek oponenta práce738,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travnickova O.pdfPrůběh obhajoby práce3,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49966

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.