Title: | Inteligentní elektroinstalace v domácnosti |
Authors: | Ungr, Tomáš Moc, Pavel |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 5-11. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | article článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/51133 http://olympiadatechniky.cz/itev/ |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | elektroinstalace;klasická elektroinstalace;inteligentní elektroinstalace;domovní elektroinstalace;porovnání elektroinstalací;výrobci;technologie |
Keywords in different language: | wiring;classic wiring;intelligent wiring;manufacturers;technology |
Abstract: | Tento článek se zabývá srovnáním klasické elektroinstalace a inteligentní elektroinstalace v domácnosti. Popíšeme si klasickou elektroinstalaci a zaměříme se na její výhody a nevýhody. U inteligentní elektroinstalace se podíváme na její princip. Srovnáme si částečnou a komplexní inteligentní elektroinstalaci. Také nezapomeneme na výhody a nevýhody této moderní technologie. Cílem tohoto článku je srovnání výrobců inteligentní elektroinstalace a také popis, proč vyhrála právě firma Loxone. |
Abstract in different language: | This article deals with the comparison of classic wiring and smart wiring in the home. We will describe the classic electrical installation and focus on its advantages and disadvantages. In the case of intelligent wiring, we will look at its principle. We will compare partial and complex intelligent wiring. We will also not forget the advantages and disadvantages of this modern technology. The aim of this article is to compare manufacturers of intelligent wiring and also to describe why the Loxone company won. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2022-5-11.pdf | Plný text | 241,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/51133
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.