Název: durch.fake.news.nicht.teilhaben - Analyse von Lernendengesprächen im Rahmen des didaktischen Settings Fake News: Awareness und Inoculation
Další názvy: durch.fake.news.nicht.teilhaben - Analýza rozhovorů žáků v rámci didaktického prostředí Fake News: Awareness and Inoculation (Falešné zprávy: informovanost a očkování)
Autoři: Schicker, Stephan
Ehrenmüller, Jürgen
Citace zdrojového dokumentu: SCHICKER, S. EHRENMÜLLER, J. durch.fake.news.nicht.teilhaben - Analyse von Lernendengesprächen im Rahmen des didaktischen Settings Fake News: Awareness und Inoculation. Zeitschrift für Deutsch im Kontext von Mehrsprachigkeit, 2022, roč. 38, č. 1-2, s. 142-159. ISSN: 2751-059X
Datum vydání: 2022
Nakladatel: V&R unipress
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/51566
ISSN: 2751-059X
Klíčová slova: Fake news;didaktické prostředí;inokulace;didaktizace
Klíčová slova v dalším jazyce: Fake News;didaktische Settings;Inoculation;Didaktisierung
Abstrakt: Der vorliegende Beitrag fokussiert diese Fähigkeit von Lernenden und klärt einleitend (Kapitel 1) den Begriff Fake News und die (gesellschaftliche) Relevanz von didaktischen Settings, die Lernende auf einen kritischen Umgang mit Fake News vorbereiten. In Kapitel 2 wird das didaktische Setting Fake News: Aware- ness und Inoculation gemeinsam mit seiner Verortung im Forschungsfeld vorge- stellt. Nach der Darstellung des Untersuchungsdesigns (Forschungsfragen, Wahl des methodischen Ansatzes, Methodik der Datenerhebung und Datenauswer- tung) in Kapitel 3 werden die Ergebnisse der Datenanalyse von einer Untersu- chungsgruppe (im Kontext von Deutsch als Fremdsprache) präsentiert (Kapi- tel 4), bevor abschließend die Erkenntnisse aus der Analyse mit einem Ausblick auf Station 2 der Didaktisierung zusammengefasst werden.
Tento článek se zaměřuje na schopnosti žáků a představuje pojem Fake News a (společenský) význam didaktického prostředí, které připravuje žáky na kritický přístup k fake news. Po představení výzkumného designu (výzkumné otázky, volba metodologického přístupu, metodika sběru a analýzy dat) v kapitole 3 jsou prezentovány výsledky analýzy dat studijní skupiny (v kontextu němčiny jako cizího jazyka) (kapitola 4).
Práva: Plný text není přístupný.
© V&R unipress
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KNJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
OBD_Ehrenmueller_Aufsatz 1.pdf2,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51566

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD