Název: Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe
Další názvy: Japonská tradiční hudba a možnosti jejího využití v hudební výchově v Evropě
Autoři: Gvozdevskaia, Galina
Citace zdrojového dokumentu: GVOZDEVSKAIA, G. Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe. Paedagogia Musica, 2022, roč. 1, č. 3, s. 35-45. ISSN: 2788-2039
Datum vydání: 2022
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/51916
ISSN: 2788-2039
Klíčová slova: Japonská tradiční hudba;improvizace;metody výuky na tradiční nástroje;Systém Iemoto;tradiční školy
Klíčová slova v dalším jazyce: Japanese traditional music;improvisation;methods of teaching traditional instruments;Iemoto system;traditional schools
Abstrakt: Tento článek představuje analýzu filozofických přístupů a metod výuky hudebních nástrojů na tradičních japonských školách. Tyto přístupy mají v japonském systému Iemoto dlouhou historii. Autor této studie zdůrazňuje několik podobností mezi některými konceptuálními nastaveními japonské tradice a systémem Schulwerk Carla Orffa. Článek formuluje hypotézu o možnosti a účelnosti zvládnutí japonské tradiční hudby v Evropě, a to is ohledem na pentatonický základ japonských modů. Článek uvádí příklady realizace této myšlenky (včetně improvizační kreativity studentů na nástroje Carla Orffa ve stylu japonské tradiční hudby) na základě zobecnění autorových praktických zkušeností.
Abstrakt v dalším jazyce: This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.
Práva: © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
e-verze-2-36-46.pdf922,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51916

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD