Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSkala Bohumil, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorVoříšek, Jiří
dc.contributor.refereeVeg Lukáš, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-16
dc.date.accessioned2023-08-02T10:41:45Z-
dc.date.available2022-10-7
dc.date.available2023-08-02T10:41:45Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-26
dc.identifier92799
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53080-
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce pojednává o návrhu speciálního autotransformátoru pro ochranu žárovek ve světelném obvodu motocyklu Jawa 555. Jeho návrh spočívá ve vysvětlení principu činnosti autotransformátoru, vzniku magnetického toku v magnetickém obvodu a jeho využití pro převod autotransformátoru do pracovního režimu tlumivky. Samotný návrh sestává z výpočtu elektrických parametrů a návrhu mechanické konstrukce jednotlivých komponentů. Při jejich návrhu byl kladen důraz na omezený zástavbový prostor a konečný vzhled. Značná část práce je zaměřena na popis fyzického zhotovení navrženého autotransformátoru a provedení měření pro ověření jeho činnosti. Součástí měření bylo dílčí měření pro ověření charakteristik použitých světelných zdrojů. Hlavní část měření spočívala v nasimulování tří možných provozních stavů. Stav bez poruchy, porucha předního světlometu a porucha zadního světlometu. V bezporuchovém stavu byl ověřován režim práce autotransformátor, v poruchových stavech režim práce tlumivka. Bylo zjištěno, že díl v případě potřeby plynule a spolehlivě přechází mezi oběma provozními stavy. Výsledky měření byly graficky znázorněny za pomoci časových průběhů, závislostí na napájecím napětí a fázorovým diagramem. V závěru práce je zhodnoceno, že použití vyrobeného dílu slouží jako vhodná ochrana, avšak výrobně poměrně složitá. Je taktéž navrženo, v jakých částech by bylo vhodné konstrukci změnit pro případ manuální výroby většího množství kusů.cs
dc.format63 stran (55 232 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectautotransformátorcs
dc.subjectjawa 555cs
dc.subjectmagnetický obvodcs
dc.subjectei plechycs
dc.subjectnávrh autotransformátorucs
dc.subjectmagnetocs
dc.subjectnavíjenícs
dc.subjecttlumivkacs
dc.subjectmagnetický tokcs
dc.subjectnapěťový úbytekcs
dc.subjectsvětelný obvodcs
dc.subjectochrana žárovekcs
dc.titleNávrh speciálního autotransformátorucs
dc.title.alternativeDesign of Special autotransformeren
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnická
dc.thesis.degree-programAplikovaná elektrotechnika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe presented diploma thesis deals with the design of a special autotransformer for the protection of light bulbs in the lighting circuit of the Jawa 555 motorcycle. Its design consists in explaining the principle of operation of the autotransformer, the generation of magnetic flux in the magnetic circuit, and its use for converting the autotransformer into the working mode of the choke. The design itself consisted of the calculation of electrical parameters and the design of the mechanical construction of individual components. During their design, emphasis was placed on the limited building space and the final appearance. A significant part of the work is focused on describing the physical construction of the proposed autotransformer and performing measurements to verify its operation. Part of the measurement was a partial measurement to verify the characteristics of the used light sources. The main part of the measurement consisted in simulating three possible operating states. No fault condition, front headlight fault and rear headlight fault. In a fault-free state, the autotransformer operating mode was verified, in a faulted state, the choke operating mode was verified. The part was found to transition smoothly and reliably between both operating states when needed. The measurement results were graphically represented with the help of time courses, dependence on the supply voltage and a phasor diagram. At the end of the work, the use of the manufactured part as a suitable protection is evaluated. However, production is quite complex. It is also proposed in which parts of the structure it would be appropriate to change in the case of manual production of a larger number of pieces.en
dc.subject.translatedautotransformeren
dc.subject.translatedjawa 555en
dc.subject.translatedmagnetic circuiten
dc.subject.translatedei sheetsen
dc.subject.translatedautotransformer designen
dc.subject.translatedmagnetoen
dc.subject.translatedwindingen
dc.subject.translatedchokeen
dc.subject.translatedmagnetic fluxen
dc.subject.translatedvoltage dropen
dc.subject.translatedlight circuiten
dc.subject.translatedbulb protectionen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Vorisek Jiri.pdfPlný text práce5,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce58,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53080

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.