Název: | Grafomotorické schopnosti v dětské ergoterapii |
Další názvy: | Graphomotor Skills in Pediatric Occupational Therapy |
Autoři: | Pikáliová, Štěpánka |
Vedoucí práce/školitel: | Zahradnická Ilona, PhDr. |
Oponent: | Svěcená Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53179 |
Klíčová slova: | grafomotorika;vestibulární vnímání;dětská ergoterapie;autismus;předškolní věk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | graphomotorics;vestibular perception;paediatric occupational therapy;autism;preschool age |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou u dětí s poruchou autistického spektra v kontrastu s vestibulárním systémem v rámci dětské ergoterapie. Definuje základní pojmy týkají se vybraného tématu. Pro zkoumání zvolené problematiky byla na základě předem stanovených podmínek vytvořena sledovaná skupina o třech probandech předškolního věku. Pro porovnání byla vytvořena kontrolní skupina probandů stejného věku bez významných diagnóz. Všichni probandi byli následně testováni na vestibulární vnímání, grafomotoriku a úroveň jemné a hrubé motoriky. Na základě výzkumu práce navrhuje ergoterapeutům možný úhel pohledu na grafomotoriku a děti s poruchami autistického spektra a podněcuje k dalšímu zkoumání daného tématu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis deals with the graphomotor system in children with autism spectrum disorder in contrast to the vestibular system in the context of pediatric occupational therapy. It defines the basic concepts related to the chosen topic. To investigate the chosen topic, a study group of three preschool age probands was formed based on predetermined conditions. For comparison, a control group of probands of the same age without significant diagnoses was created. All probands were subsequently tested for vestibular perception, graphomotor skills and fine and gross motor levels. Based on the research, the thesis suggests a possible angle for occupational therapists to look at graphomotor skills and children with autism spectrum disorders and encourages further research on the topic. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Pikaliova_Stepanka_ERG_BP.pdf | Plný text práce | 1,7 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
2_BP_OP_Pikaliova.pdf | Posudek oponenta práce | 326,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK Pikaliova.pdf | Posudek vedoucího práce | 322,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pikaliova.pdf | Průběh obhajoby práce | 344,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53179
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.