Title: | Využití hry při nácviku oblékání u pacientů s dětskou mozkovou obrnou. |
Other Titles: | The use of the game in the practice of dressing in patients with cerebral palsy. |
Authors: | Windšedlová, Eliška |
Advisor: | Zahradnická Ilona, PhDr. |
Referee: | Svěcená Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53182 |
Keywords: | dětská mozková obrna;hra;oblékání;soběstačnost |
Keywords in different language: | cerebral palsy;play;dressing;self-sufficiency |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá využitím hry při nácviku oblékání u dětské mozkové obrny. Dále pojednává o přenosu naučených dovedností do domácího prostředí a o limitech, které děti s DMO omezují. Dětská hra je důležitá pro individuální vývoj jedince. Umožňuje mu přijímat podněty z vnějšího okolí a navazovat vztahy s vrstevníky. Prostřednictvím hry dítě získává nové dovednosti a učí se adekvátně reagovat na změny. Výzkumné šetření probíhalo 1 rok a zúčastnili se ho 4 probandi předškolního věku. Hlavní výzkumnou metodou bylo subjektivní pozorování. Pro výzkumné šetření byly vytvořeny 3 hry, které byly aplikovány během každé terapie. Pro zjištění jestli jsou dovednosti přenositelné do domácího prostředí byl vytvořen krátký dotazník pro rodiče probandů. |
Abstract in different language: | The bachelor's thesis deals with the use of the game in practicing dress-up in children with cerebral palsy. It also discusses the transfer of learned skills to the home environment and the limits set by children with DMO. Children's play is important for individual development. It enables him to receive stimuli from the external environment and establish relationships with his peers. Through play, the child acquires new skills and learns to respond adequately to changes. The research took place for 1 year and 4 pre-school subjects took part in it. The main research method was subjective observation. For the research investigation, 3 games were created and applied during each therapy. To find out if the skills are transferable to the home environment, a short questionnaire was created for the parents of the probands. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Windsedlova_Eliska_ERG_BPpdf.pdf | Plný text práce | 582,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
2_BP_OP_Windsedlova.pdf | Posudek oponenta práce | 330,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK Windsedlova.pdf | Posudek vedoucího práce | 305,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Windsedlova.pdf | Průběh obhajoby práce | 357,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Windsedlova_Eliska_ERG_BPpdf_1.pdf | VŠKP - příloha | 582,12 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53182
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.