Název: Nástroj pro analýzu rizik spojených s řízením kontinuity podnikání a trvalé udržitelnosti
Další názvy: Business continuity and sustainability risk analysis tool
Autoři: Marešová, Simona
Vedoucí práce/školitel: Steiner František, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Benešová Andrea, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53370
Klíčová slova: systémy řízení kontinuity podnikání;trvalá udržitelnost;řízení rizik;systém řízení rizik;kontinuita podnikání;identifikace rizik;excel;visual basic;nástroj pro analýzu rizik
Klíčová slova v dalším jazyce: business continuity management systems;sustainability;risk management;risk management system;business continuity;risk identification;excel;visual basic;risk analysis tool
Abstrakt: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření nástroje pro řízení rizik spojených s řízením kontinuity podnikání a trvalé udržitelnosti. Teoretická část této práce se zaměřuje na tři hlavní témata: management rizik, řízení kontinuity podnikání a trvalou udržitelnost. V rámci managementu rizik je zkoumána historie, základní pojmy, zásady a rámce, včetně normy ISO 31000. Dále jsou představeny techniky a nástroje pro identifikaci a řízení rizik. Řízení kontinuity podnikání se zabývá zajištěním nepřetržitého provozu v případě neočekávaných událostí a prezentuje plán kontinuity s hlavními kroky pro obnovu a pokračování činnosti podniku. Trvalá udržitelnost se zaměřuje na udržitelné podnikání a způsoby, jak podniky mohou snižovat svůj negativní dopad na životní prostředí a společnost. V praktické části je prezentováno vlastní řešení pro řízení rizik a kontinuity podnikání, které přináší konkrétní a užitečné výstupy organizacím, které jsou prezentovány ve formě přehledných grafů a reportů, které organizacím poskytují důležité informace pro strategické rozhodování a plánování. Jednou z nejdůležitějších vlastností tohoto nástroje je jeho flexibilita. Ta umožňuje organizacím přizpůsobit řízení rizik a kontinuitu podnikání jejich specifickým potřebám. Nástroj nabízí širokou škálu funkcí, jako je identifikace rizik, kvantifikace jejich dopadů a pravděpodobností, hodnocení priorit, plánování opatření k minimalizaci rizik a sledování jejich účinnosti. Další výhodou tohoto nástroje je jeho uživatelsky přívětivé rozhraní a intuitivním použitím. Snahou bylo vytvořit prostředí, kde se manažeři a zaměstnanci mohou snadno orientovat a efektivně s ním pracovat bez rozsáhlých školení a technických znalostí.
Abstrakt v dalším jazyce: The main objective of this thesis was to create a tool for managing the risks associated with business continuity and sustainability management. The theoretical part of this thesis focuses on three main topics: risk management, business continuity management and sustainability. Within risk management, the history, basic concepts, principles and frameworks are examined, including the ISO 31000 standard. Techniques and tools for risk identification and management are also presented. Business continuity management addresses ensuring uninterrupted operations in the event of unexpected events and presents a continuity plan with key steps for business recovery and continuation. Sustainability focuses on sustainable business and how businesses can reduce their negative impact on the environment and society. The practical section presents a customized risk and business continuity management solution that delivers specific and useful outputs to organizations, presented in the form of clear charts and reports that provide organizations with important information for strategic decision making and planning. One of the most important features of this tool is its flexibility. It allows organisations to tailor risk management and business continuity to their specific needs. The tool offers a wide range of functions such as identifying risks, quantifying their impacts and probabilities, assessing priorities, planning actions to minimise risks and monitoring their effectiveness. Another advantage of the tool is its user-friendly interface and intuitive use. The aim was to create an environment where managers and staff can easily navigate and work effectively with it without extensive training and technical knowledge.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KET)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Maresova_Simona_Nastroj pro analyzu rizik spojenych s rizenim kontinuity podnikani a trvale udrzitelnosti.pdfPlný text práce3,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce58,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce57,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53370

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.