Název: Postoje žáků k angličtině a učení se anglickému jazyku
Autoři: Müllerová, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Oponent: Quinn Justin John, Doc.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54055
Klíčová slova: postoj;žák;anglický jazyk;vyučování
Klíčová slova v dalším jazyce: attitude;czech learner;english;teaching;learning
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem postojů českých studentů k angličtině a jejímu studiu. Práce nejprve stručně shrnuje historii a vývoj anglického jazyka a poté se zabývá rolí angličtiny ve světě. Poté se práce zaměřuje na postoje k učení se angličtině a na faktory, které by tyto postoje mohly ovlivnit. Hlavním cílem této práce je prozkoumat postoje českých studentů k učení se angličtině a faktory, které je ovlivňují. Výzkum byl realizován s žáky 6. a 8. tříd základní školy. Výsledky výzkumu ukázaly, že žáci mají celkově pozitivní postoj k angličtině a jejímu studiu. Chápou současný stav angličtiny a uvědomují si její význam ve světě. Žáci se však domnívají, že v hodinách angličtiny je třeba více komunikovat a učit se více věcí, které mohou využít i mimo školu. Práce dále navrhuje možné způsoby, jak mohou učitelé využít informace z výzkumu a ovlivnit tak postoje žáků.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with the topic of Czech learners' attitudes towards English and learning English. Firstly, the thesis briefly summarises the history and development of the English language, and then it examines the role of English in the world. Then the thesis focuses on the attitudes towards learning English and factors that could affect the attitudes. The primary purpose of this thesis is to examine Czech learners' attitudes towards learning English and what factors are affecting them. The research was realised with 6th and 8th graders of elementary school. The research results showed that students have an overall positive attitude towards English and learning English. They understand the current status of English and are aware of its importance in the world. The students, however, feel that there needs to be more communication in English lessons and to learn more things they can use outside of school. The thesis then proposes possible ways for the teachers to use the information from the research and influence learners' attitudes.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Mullerova_Marketa.pdfPlný text práce607,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Klec_Mullerova.pdfPosudek vedoucího práce29,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_JQ_Mullerova.pdfPosudek oponenta práce37,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Mullerova.pdfPrůběh obhajoby práce244,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54055

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.