Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSkopečková Eva, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorČuláková, Adéla
dc.contributor.refereeQuinn Justin John, Doc.
dc.date.accepted2023-9-5
dc.date.accessioned2023-09-11T22:22:15Z-
dc.date.available2022-1-18
dc.date.available2023-09-11T22:22:15Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-29
dc.identifier90703
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54061-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá zařazením tématu "New Englishes" do výuky anglického jazyka na základních školách za použití literatury. Výraz "New Englishes" (česky "Nové angličtiny") je používán jako souhrnné označení pro všechny regionální a národní varianty angličtiny, které se používají v místech, kde angličtina není mateřským jazykem většiny populace. Původně se jednalo hlavně o oblasti, kde v minulosti působily koloniální vlivy, dnes má na vznik "New Englishes" vliv hlavně mezinárodní obchod a nutnost mezikulturní komunikace. Kurikulární dokumenty českého vzdělávacího systému (zejména Rámcový vzdělávací program) obsahují mnoho odkazů na témata, která mají k "New Englishes" blízko, realita na jednotlivých školách je ale často taková, že téma není vůbec zařazováno. Tato práce využívá literaturu jako médium k výuce o "New Englishes", protože četba literárních textů u žáků rozvíjí mnohé důležité dovednosti a je v rámci výuky anglického jazyka často upozaďována. V rámci práce byl proveden akční výzkum na české základní škole, kde bylo žákům v rámci jedné hodiny téma "New Englishes" představeno skrz literaturu. Dále byly zkoumány postoje žáků k tématu a jeho zařazení formou dvou dotazníků. Výzkum ukázal, že žáky téma "New Englishes" zajímá a rozšíření angličtiny ve světě je pro ně atraktivní téma. Vzhledem k tomu, že žáci často nejsou zvyklí pracovat v hodinách anglického jazyka s literaturou, někteří z nich vyjádřili své postoje vůči této formě práce jako negativní. Nicméně, vzhledem k mnohým výhodám četby literárních textů, jako je například rozvoj kritického myšlení a kreativity, věříme, že je třeba tento druh práce do hodin anglického jazyka zařazovat a že se díky specifickým vlastnostem literárních textů jedná o vhodný prostředek k výuce tématu "New Englishes".cs
dc.format51 s./18 s. (133 062 znaků)
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectnew englishescs
dc.subjectliteraturacs
dc.subjectvýuka angličtiny jako cizího jazykacs
dc.subjectčeský vzdělávací systémcs
dc.subjectkurikulární dokumentycs
dc.titleLiteratura ve výuce anglického jazykacs
dc.title.alternativeUsing literature in teaching Englishen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the integration of the topic of New Englishes into English language education at basic schools through literature. The expression "New Englishes" refers to all the regional and national varieties of English used in areas where English is not the first language of the majority of the population. Originally, this included mostly areas under colonial influence, nowadays, the main reasons for the occurrence of New Englishes are international trade and the need for cross-cultural communication. Curricular documents of the Czech educational system (in particular the Framework Education Programme) include multiple allusions to themes related to New Englishes. However, the reality at Czech schools is that the topic is not included at all. This thesis uses literature as the medium for teaching about New Englishes because it develops essential skills and is often underused in English education. The thesis employed action research in a Czech basic school to introduce the topic of New Englishes through literature within one lesson. Further, the attitude of learners to the topic and its inclusion were examined through two questionnaires. The research showed that the learners were interested in New Englishes and the spread of English worldwide. Due to the learners' inexperience with literature in English, some of the attitudes to this form of work were negative. However, because of the many advantages of reading literary texts, such as the development of critical thinking skills and creativity, it is important to include this type of work in English language lessons and that literary texts are, due to their specifics, a suitable means for teaching about New Englishes.en
dc.subject.translatednew englishesen
dc.subject.translatedliteratureen
dc.subject.translatedefl educationen
dc.subject.translatedczech educational systemen
dc.subject.translatedcurricular documentsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Culakova - Exploring New Englishes through literature in EFL classroom.pdfPlný text práce1,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Skop_Culakova.pdfPosudek vedoucího práce48,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_JQ_Culakova.pdfPosudek oponenta práce40,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Culakova.pdfPrůběh obhajoby práce247,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54061

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.