Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorNováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorJirsová, Kristýna
dc.contributor.refereeFranta David, PhDr. Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2023-9-15
dc.date.accessioned2023-09-18T22:11:37Z-
dc.date.available2021-12-6
dc.date.available2023-09-18T22:11:37Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-30
dc.identifier91080
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54192-
dc.description.abstractTéma diplomové práce je zaměřeno na předčtenářské dovedností ve vztahu k nácviku čtení v 1. ročníku ZŠ. Práce obsahuje celkem šest kapitol. První čtyři kapitoly jsou postaveny na teoretickém základě odborných poznatků z oblasti vývojové psychologie a problematiky prvopočátečního čtení. Pátá a šestá kapitola jsou zaměřeny prakticky. Zabývají se terénním výzkumem a vyhodnocením získaných dat. První dvě kapitoly zpřehledňují problematiku vývoje dětí v předškolním období a řeší problematiku připravenosti dětí na vstup do školy. Třetí kapitola se zabývá specifikací vztahů mezi jednotlivými oblastmi mozku a čtením. Ve čtvrté kapitole jsou obsaženy požadavky na výstupy žáků v prvním období dle školské legislativy. Dále se kapitola věnuje problematice prvopočátečního čtení. Pátá kapitola zahrnuje přípravu a realizaci vlastního výzkumu. Je zde zaznamenán průběh testování žáků a popis následné diagnostiky včetně komparace získaných výsledků. V poslední kapitole jsou získaná data v souvislostech shrnuta a vyhodnocena.cs
dc.format150 s. (277 744 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectpředčtenářské dovednostics
dc.subjectnácvik čtenícs
dc.subjectmotorikacs
dc.subjectpercepcecs
dc.subjectpozornostcs
dc.subjectpaměťcs
dc.subjectorientace v prostoucs
dc.subjectřečcs
dc.subjectprvopočáteční čtenícs
dc.subjectkvalitativní výzkumcs
dc.subjectdiagnostikacs
dc.subjectdiagnostické materiálycs
dc.subjectanalýza hlasitého čtenícs
dc.titleÚroveň předčtenářských dovedností versus \nl{}nácvik čtení v 1. ročníku ZŠcs
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe theme of the thesis focuses on pre-reading skills in relation to reading practice in the 1st year of elementary school. The thesis contains a total of six chapters. The first four chapters cover the theoretical basis of expert knowledge in the field of developmental psychology and the issue of early reading. The fifth and sixth chapters are practically focused, and deal with field research and an evaluation of the obtained data. The first two chapters clarify the issue of children's development in the preschool period and address the issue of children's readiness to start school. The third chapter deals with a more detailed specification of the relationships between individual areas of the brain and reading. The fourth chapter includes the requirements for pupils' outputs in the first period according to school legislation, and also deals with the issue of early reading. The fifth chapter includes the preparation and implementation of the research. The process of testing students and the subsequent diagnosis, including a comparison of the obtained results, are described in this chapter. In the last chapter, the obtained data are summarized and evaluated in context.en
dc.subject.translatedpre-reading skillsen
dc.subject.translatedreading practiceen
dc.subject.translatedmotor skillsen
dc.subject.translatedperceptionen
dc.subject.translatedattentionen
dc.subject.translatedmemoryen
dc.subject.translatedspecial orientationen
dc.subject.translatedspeechen
dc.subject.translatedearly readingen
dc.subject.translatedqualitative researchen
dc.subject.translateddiagnosisen
dc.subject.translateddiagnostic materialsen
dc.subject.translatedanalysis of reading alouden
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Kristyna_Jirsova, Uc. pro 1. st. ZS, 5. roc., KS.pdfPlný text práce4,35 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2023_jirsova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce332,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2023_jirsova_franta.pdfPosudek oponenta práce449,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2023_jirsova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce116,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54192

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.