Title: | Typické žákovské představy ve výuce fyziky |
Authors: | Mandíková, Dana Kekule, Martina |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 120-124. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/54321 |
ISBN: | 978-80-261-1159-7 |
Keywords: | výuka;žákovská miskoncepce;analogie;kognitivní konflikt;autoreflexivní aktivní učení |
Keywords in different language: | teaching;students' misconceptions;analogy;cognitive conflict;self-reflective active learning |
Abstract: | V příspěvku připomínáme stále aktuální problematiku žákovských miskoncepcí a jejich dopadů na výuku a její výsledky. Zmiňujeme tři typické výukové techniky použitelné k jejich odstraňování – analogie, kognitivní konflikt a autoreflexivní aktivní učení se žáka. Dále představujeme publikaci s konkrétními náměty na práci s chybnými žákovskými představami a možnostmi jejich odstranění pomocí tří výše uvedených technik. |
Abstract in different language: | In this paper, we recall the ever-present issue of students' misconceptions and their impact on learning and learning outcomes. We mention three typical teaching techniques used to eliminate them - analogy, cognitive conflict and self-reflective active learning. We also present a publication with specific suggestions for working with students' misconceptions and how to eliminate them using the three techniques mentioned above. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy10_sbornik-120-124.pdf | Plný text | 565,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54321
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.