Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorCimler, Petr
dc.contributor.authorKiprý, Miroslav
dc.contributor.editorŠlechtová Sojková, Olga
dc.date.accessioned2023-10-25T08:09:06Z
dc.date.available2023-10-25T08:09:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 27-40.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1129-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54496
dc.format14 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherFaculty of Economics University of West Bohemiaen
dc.rights© Authors of papersen
dc.subjectmaloobchodcs
dc.subjectvenkovcs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.subjectdostupnost obchoducs
dc.subjectnákupní podmínkycs
dc.titleNákupní podmínky a chování zákazníků na českém venkově – výzkum ve vybraných obcíchcs
dc.title.alternativePurchasing conditions and behaviour of customers in the Czech countryside – research in selected villagesen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper deals with the problematics of sustainability of purchasing conditions in the Czech countryside. It presents data on the level of equipment of the Czech Republic with capacities for the purchase of fast-moving consumer goods, or food, the availability of shopping places, and the behavior of customers when buying food. It leads to the conclusion that the problem of the availability of a shopping place for buying food in the Czech countryside may not be as fundamental as it is often presented. In the question of the sustainability of retail business in the Czech countryside, the authors refer to the market environment and the natural factors that influence this business. The contribution is supplemented by the results of research into the behavior of customers in specific rural municipalities when purchasing food.en
dc.subject.translatedretailen
dc.subject.translatedcountrysideen
dc.subject.translatedsustainabilityen
dc.subject.translatedstore availabilityen
dc.subject.translatedshopping conditionsen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMO)
Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-27-40.pdfPlný text509,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54496

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.