Název: Simulation Incubator as an Activation Method of Music Management Teaching at the Faculty of Education
Autoři: Bařtipánová, Soňa
Citace zdrojového dokumentu: Paedagogia Musica. 2023, č. 5, s. 75-88.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/54988
https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/05_2023_Paedagogia_Musica.pdf
ISSN: 2788-2039 (print)
2788-2047 (online)
Klíčová slova: management umění;Graham Wallas;inkubátor;úvod do hudebního managementu;Jezuitská kolej;Klatovy;refektář;simulační metody
Klíčová slova v dalším jazyce: arts management;Graham Wallas;incubator;introduction of music management;Jesuit College;Klatovy;refectory;simulation methods
Abstrakt v dalším jazyce: The paper aims to show the reader how to use an economic-manager instrument in the shape of an incubator in the teaching process at the faculty of pedagogy. The research on the impor tance of using a simulation incubator as an activation teaching method is integrated into the subject Introduction to Management in Music and further subjects – Grant Projects in Culture (taught at the Department of Music at the Faculty of Pedagogy in Plzeň). These subjects should prepare the students for the future role of a project manager in the sphere of culture and art projects. Students acquire theoretical knowledge and terminology they can later use to realize their own project in a simulated incubator – the former Jesuit College Refectory in Klatovy. The method of teaching Introduction of Music Management stems from Graham Wells’ theory and his art of thinking, which is the methodology basis of research.
Práva: © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
Číslo 5 (2023)
Číslo 5 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
e-verze-76-89.pdfPlný text187,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
e-verze (1)-1-5.pdfPlný text2,36 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54988

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.