Název: | Role ergoterapeuta při rozvoji soběstačnosti žáků základních škol speciálních |
Další názvy: | The role of the occupational therapist in the development of independence of pupils in special primary schools |
Autoři: | Šmejkalová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík Josef, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Beránek Václav, Mgr. et Mgr. Ph.D., MBA |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56231 |
Klíčová slova: | ergoterapeut základní škola speciální žák soběstačnost rozvoj |
Klíčová slova v dalším jazyce: | occupational therapist special primary school pupil self-sufficiency development |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli ergoterapeuta při rozvoji soběstačnosti žáků základních škol speciálních. Cílem výzkumu bylo identifikovat konkrétní způsoby, jak je ergoterapie integrována a prováděna v prostředí základních škol speciálních. Pro sestavení výzkumného souboru byli vybráni ergoterapeuti, kteří působí v základních školách speciálních, a to na základě přesné evidenční dokumentace školství poskytované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Výsledky výzkumu potvrdily, že ergoterapie hraje klíčovou roli v podpoře soběstačnosti žáků základních škol speciálních se speciálními potřebami, které mají osoby se zdravotním, mentálním či jiným postižením. Zjištění naznačují úspěšné využití ergoterapie ve speciálním školství, přičemž pozitivní vliv je patrný ve zlepšeném soběstačném chování žáků. Na základě získaných výsledků mého kvalitativního výzkumu bych ráda zdůraznila důležitost navržených opatření pro posílení úlohy ergoterapeutů ve speciálních základních školách. Z mého pohledu by bylo prospěšné implementovat rozšíření počtu ergoterapeutů v těchto školách. Tato opatření by měla za cíl vytvořit optimální prostředí pro poskytování individuální podpory a péče pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Celkově vzato lze říci, že rozšíření počtu ergoterapeutů ve speciálních základních školách by mohlo představovat klíčový krok směrem k vytvoření inkluzivního a podpůrného prostředí, které umožňuje žákům se speciálními vzdělávacími potřebami plně se integrovat do školního života a dosahovat svého maximálního potenciálu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis focuses on the role of the occupational therapist in the development of self-sufficiency in primary special education pupils. The aim of the research was to identify specific ways in which occupational therapy is integrated and implemented in the primary special school setting. Occupational therapists working in primary special schools were selected to form the research population based on accurate educational records provided by the Ministry of Education, Youth and Sports. The results of the research confirmed that occupational therapy plays a key role in promoting the self-sufficiency of primary special needs pupils who have medical, intellectual or other disabilities. The findings suggest the successful use of occupational therapy in special education, with the positive impact evident in the improved self-sufficient behaviour of pupils. Based on the findings of my qualitative research, I would like to highlight the importance of the proposed measures to strengthen the role of occupational therapists in special primary schools. From my point of view, it would be beneficial to implement an increase in the number of occupational therapists in these schools. These measures would aim to create an optimal environment for the provision of individual support and care for pupils with special educational needs. Overall, expanding the number of occupational therapists in special primary schools could be a key step towards creating an inclusive and supportive environment that enables pupils with special educational needs to fully integrate into school life and achieve their maximum potential. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Smejkalova_Kristyna_ERG_BP.pdf | Plný text práce | 1,16 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
1_BP_ VEDOUCI_POSUDEK_Smejkalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 823,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
2_OPONENT_POSUDEK_smejkalova.pdf | Posudek oponenta práce | 329,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Smejkalova.pdf | Průběh obhajoby práce | 83,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56231
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.