Název: Zdravotně orientovaná cvičení u dětí s poruchou autistického spektra
Další názvy: Health-oriented exercises for children with autism spectrum disorders
Autoři: Marešová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56904
Klíčová slova: porucha autistického spektra;pohybová aktivita;kompenzační cvičení;zdravotní cvičení;motorický vývoj
Klíčová slova v dalším jazyce: autism spectrum disorder;physical activity;compensatory exercise;health exercise;motor development
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá pozitivními účinky pohybové aktivity a zdravotního cvičení na celkový vývoj dětí s poruchou autistického spektra (PAS). Cílem práce bylo sestavit metodický zásobník zdravotně orientovaných kompenzačních cvičení pro rozvoj motorických kompetencí a fyzických schopností u dětí s PAS. V teoretické části práce je na základě rešerše odborné literatury zpracován komplexní pohled na problematiku PAS v souvislosti s vlivem zdravotních kompenzačních cvičení a dalších pohybových aktivit na bio-psycho-sociální vývoj dětí s touto jinakostí. Teoretická část slouží jako odborný podklad pro sestavený metodický zásobník cviků. Praktickou část tvoří metodický zásobník, který obsahuje soubor zdravotně orientovaných kompenzačních cviků a dalších aktivit vhodných pro děti s PAS.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the positive effects of physical activity and health exercises on the overall development of children with autism spectrum disorder (ASD). The aim of the work was to compile a methodological stack of health-oriented compensatory exercises for the development of motor competences and physical abilities in children with ASD. In the theoretical part of the work, a comprehensive view of the issue of ASD in connection with the influence of health compensatory exercises and other physical activities on the bio-psycho-social development of children with this otherness is elaborated based on a search of professional literature. The theoretical part serves as a professional basis for the compiled methodological stack of exercises. The practical part consists of a methodological stack, which contains a set of health-oriented compensatory exercises and other activities suitable for children with ASD.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Lucie Maresova.pdfPlný text práce4,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek-OP-Maresova 2024.docPosudek oponenta práce236,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Maresova - VP.docPosudek vedoucího práce94 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Maresova L..pdfPrůběh obhajoby práce21,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56904

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.