Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVýchodská, Helena
dc.contributor.authorVísnerová, Ivana
dc.date.accepted2012-05-28
dc.date.accessioned2013-06-19T06:53:00Z
dc.date.available2010-11-30cs
dc.date.available2013-06-19T06:53:00Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-19
dc.identifier43092
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5696
dc.description.abstractPráce se zabývá regionální historií Domažlic a její aplikací ve vyučování vlastivědy na prvním stupni základní školy. Dělí se na teoretickou a didaktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií města od pravěku až po současnost, s vývojem a vzhledem městského znaku, s nejdůležitějšími památkami Domažlic a blízkého okolí. Následuje kapitola věnující se folklóru regionu a historii domažlických Chodů, zejména jejich sporům se zástavními držiteli. Teoretickou část uzavírá kapitola Chodsko v literatuře, která přináší stručný přehled autorů a jejich tvorby věnované tématu Chodska. Didaktická část nabízí zásobník didaktických her. Zpracované didaktické hry mají za úkol zpestřit vyučování vlastivědy, zaujmout žáky, předložit jim regionální tématiku zábavnou a poutavou formou a propojit vlastivědné učivo s ostatními předměty. Zážitkovou pedagogiku zastupuje dramatické zpracování pohádky Chytrá horákyně a pověsti Boží soud. Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.cs
dc.format148 s. (235 235 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectChodskocs
dc.subjectČeský lescs
dc.subjectmilavečská kulturacs
dc.subjectstrážci pomezního hvozdu a cestcs
dc.subjectBavorskocs
dc.subjectbitva u Domažliccs
dc.subjectPsohlavcics
dc.subjectJan Kozinacs
dc.subjectWolf Maxmilián Laminger z Albenreuthucs
dc.subjectzástavní drženícs
dc.subjectdramatizace pohádky a pověstics
dc.titleHistorie Domažlic: regionální historie ve vyučování vlastivědy na 1. stupni základní školycs
dc.title.alternativeThe history of Domažlice: the regional history in the primary teachingen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra historiecs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedPráce se zabývá regionální historií Domažlic a její aplikace ve vyučování vlastivědy na prvním stupni základní školy. Dělí se na teoretickou a didaktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií města od pravěku až po současnost, s vývojem a vzhledem městského znaku, s nejdůležitějšími památkami Domažlic a blízkého okolí. Následuje kapitola věnující se folklóru regionu a historii domažlických Chodů, zejména jejich sporům se zástavními držiteli. Teoretickou část uzavírá kapitola Chodsko v literatuře, která přináší stručný přehled autorů a jejich tvorby věnované tématu Chodska. Didaktická část nabízí zásobník didaktických her. Zpracované didaktické hry mají za úkol zpestřit vyučování vlastivědy, zaujmout žáky, předložit jim regionální tématiku zábavnou a poutavou formou a propojit vlastivědné učivo s ostatními předměty. Zážitkovou pedagogiku zastupuje dramatické zpracování pohádky Chytrá horákyně a pověsti Boží soud. Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. The thesis deals with methodology application in the primary school subject of social science in connection with the history of Domažlice. The work is divided into two main parts, theoretical and didactic. The theoretical part introduces the history of the town from prehistoric times to the present, and due to the process of urban sign, with the most important monuments of Domazlice and the surrounding area. The following chapter is dedicated to the history and folklore of the region Chodsko, especially their disputes with the lien possessors.The theoretical part of the chapter concludes Chodsko in the literature, which provides a brief overview of the authors and their works devoted to this area. Didactic part includes offers of didactic games. Processed educational games are designed to enrich teaching social science, to attract students, provide them with regional themes by interesting ways to connect local history curriculum with other school subjects. Experiential education process represents a dramatic tales Chytrá horákyně and legends Boží soud. All proposed activities and expected outcomes are formulated in accordance with the The Framework Educational Programme.en
dc.subject.translatedChodskoen
dc.subject.translatedCzech foresten
dc.subject.translatedculture of Milavečen
dc.subject.translatedforest guards and paths linesmanen
dc.subject.translatedBavariaen
dc.subject.translatedbattle of Domažliceen
dc.subject.translatedPsohlavcien
dc.subject.translatedJan Kozinaen
dc.subject.translatedWolf Maxmilián Laminger z Albenreuthuen
dc.subject.translatedlien holdingsen
dc.subject.translateddramatization fairy tales and legendsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace.pdfPlný text práce4,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Visnerova V.pdfPosudek vedoucího práce104,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Visnerova O.pdfPosudek oponenta práce77,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Visnerova P.pdfPrůběh obhajoby práce36,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5696

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.