Název: | Využití Orffových nástrojů v mateřské škole s ohledem na hudebně výrazové prostředky |
Další názvy: | Usage Orff instruments in preschool education with the regard to musical expressive means |
Autoři: | Pěkná, Ivana |
Vedoucí práce/školitel: | Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D. |
Oponent: | Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57183 |
Klíčová slova: | orffovy nástroje melodie rytmus barva zvuku dynamika děti předškolního věku |
Klíčová slova v dalším jazyce: | orff instruments melody rhythm timbre dynamics preschool children |
Abstrakt: | Bakalářská práce je postavena na aktivitách pro děti předškolního věku, které rozvíjí hudebně výrazové prostředky s využitím Orffova instrumentáře. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. První kapitola pojednává o životě a tvorbě Carla Orffa a české verzi Orffova Schulwerku. Druhá kapitola představuje jednotlivé hudebně výrazové prostředky a jejich využití v mateřské škole. Třetí kapitola popisuje kompoziční principy, které souvisejí s hudební formou skladby, a u dětí s nimi pracujeme na elementární úrovni. Následuje praktická část, která je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola praktické části popisuje vybrané aktivity, jejich pravidla a jejich realizace ve dvou třídách mateřské školy. Druhá kapitola praktické části nabízí další návrhy nezrealizovaných aktivit na rozvoj hudebně výrazových prostředků. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis is based on activities for preschool children that develop musical expressive means using Orff's instrumentation. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter deals with the life and work of Carl Orff and the Czech version of Orff's Schulwerk. The second chapter introduces individual musical expressive means and their using in kindergarten. The third chapter describes the compositional principles that are related to the musical form of composition and children work with them at an elementary level. This is followed by the practical part, which is divided into two chapters. The first chapter of the practical part describes the selected activities, their rules and their implementation in two kindergarten classes. The second chapter of the practical part offers further suggestions of unrealized activities for the development of musical means of expression. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace 2024_Pekna Ivana.pdf | Plný text práce | 1,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pekna_BP_vedouci_Ru_2024.pdf | Posudek vedoucího práce | 317,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pekna_BP_oponent_Be_2024.pdf | Posudek oponenta práce | 159,54 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pekna.pdf | Průběh obhajoby práce | 170,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57183
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.