Title: | Spintronics - mechanická stavebnice modelující elektrické obvody a její využítí ve školské praxi |
Authors: | Eret, Daniel |
Advisor: | Masopust Pavel, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Kratochvíl Pavel, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57320 |
Keywords: | spintronics;mechanická stavebnice;elektronika;analogie;analogické modely;výukové pomůcky;fyzikální pomůcky;elektrický obvod;model elektrického obvodu;prekoncepty;miskoncepty |
Keywords in different language: | spintronics;mechanical kit;electronics;analogy;analogical models;teaching aid;physics props;electric circuit;model of electric circuit;preconcepts;misconcepts |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá možností využití mechanické stavebnice Spintronics, jež modeluje elektrické obvody, v rámci výuky fyziky. Úvodní část je zaměřena na význam modelů a analogií, jejich konkrétní druhy a praktické využití. Dále prozkoumává žákovské prekoncepty a miskoncepty, jejich vznik a možné způsoby práce s nimi. Hlavní důraz je přitom kladen na jejich představy týkající se elektrických obvodů. Následuje vlastní rozbor stavebnice Spintronics zaměřený na její fungování a realizaci analogie, jež využívá. Zvláštní pozornost je přitom kladena na školskou praxi, k čemuž zde naleznete i pasáž, doporučující několik aktivit s touto stavebnicí. Poslední částí je výzkum její využitelnosti ve školním prostředí a zhodnocení výsledků. |
Abstract in different language: | This master's thesis deals with the possibility of using the mechanical kit Spintronics, which models electrical circuits, within the framework of teaching physics. The introductory part is focused on the importance of models and analogies in teaching, their specific types and use. It also explores student preconceptions and misconceptions, their origin and possible ways of working with them. The main emphasis is placed on students' ideas about electrical circuits. The following is the own analysis of the Spintronics kit, focusing on its operation and the implementation of the analogy it uses. Special attention is paid to the use in school practice, for which the thesis also includes a passage recommending several activities with this kit. The last part of the work is research of the usability of the Spintronics kit in school practice and evaluation of its results. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KFY) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Spintronics - mechanicka stavebnice modelujici elektricke obvody a jeji vyuziti ve skolske praxi.pdf | Plný text práce | 13,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
DP_Eret_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 133,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
DP_Eret_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 67,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 38,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57320
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.