Název: Brain Computer Interfacing with a Virtual Environment
Autoři: Gamillscheg, Florian
Ruprecht, Irena
Settgast, Volker
Pietroszek, Krzysztof
Augsdoerfer, Ursula
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2024: full papers proceedings: 32. International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 331-338.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/57407
ISSN: 2464–4625 (online)
2464–4617 (print)
Klíčová slova: mozkové počítačové rozhraní;CAVE;virtuální realita;automatické virtuální prostředí Cave
Klíčová slova v dalším jazyce: brain computer interface;CAVE;virtual reality;Cave Automatic Virtual Environment
Abstrakt v dalším jazyce: Virtual Reality (VR) applications constantly strive for more realism, immersion and intuitive user experiences. Traditional VR controllers can hinder full immersion, since they form an additional barrier between the user’s thoughts or intentions and the virtual world. Brain computer interfaces (BCIs) have the potential to close this gap by enabling an immediate translation of human thoughts to commands that can be processed by a computer. This paper investigates the feasibility of employing an affordable commercial BCI device for VR interaction. In a preliminary study conducted in a Cave Automatic Virtual Environment (CAVE), we evaluate both the effectiveness and limitations of the popular BCI device Emotiv Insight
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2024: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D17-2024.pdfPlný text3,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57407

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.