Název: | Mimoškolní integrace dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním na venkově |
Další názvy: | After-school children integration with handicaps and social separation in the village |
Autoři: | Vyskočilová, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík, Josef |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5830 |
Klíčová slova: | Integrace;postižení;dotazník;rozhovor;pozorování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Integration;disability;questionnaire;interview;observation |
Abstrakt: | Tématem diplomové práce je mimoškolní integrace dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním na venkově. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část teoretická pojednává o tom, proč jsme si zvolila právě toto téma a vysvětluje odborné náležitosti, týkající se mimoškolní integrace. Dále se v této části zabývám také seznámením, jakým postižením integrované děti trpí. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. V první části svého výzkumného šetření používám strukturovaný dotazník, který předkládám dětem s postižením i dětem bez postižení. V druhém případě jsem zvolila výzkumnou formu pomocí rozhovoru, který je prováděný s rodiči integrovaných dětí, s lektory/pedagogy a dětmi bez postižení na volnočasových aktivitách. Poslední částí výzkumného šetřené je výzkum pomocí pozorování, které jsme prováděla po dobu 4 let na volnočasových aktivitách, v kterých byly integrovány postižené děti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theme of this thesis is the integration of school children with disabilities and social disadvantage in rural areas. The work consists of two main parts. The first part discusses the theoretical why we chose this theme and explains the technical requirements related to school integration. Furthermore, in this section deal with the acquaintance, which integrated children suffer from disabilities. The practical part deals with the research survey. In the first part of his research survey using a structured questionnaire that presenting children with disabilities and children without disabilities. In the second case, I chose the form of research using an interview is conducted with parents of children integrated with lecturers /teachers and children without disabilities in leisure activities. The last part of the research is research using observation, we carried out for 4 years on leisure activities in which children with disabilities were integrated. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
lenka diplomka 130212.pdf | Plný text práce | 1,44 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vyskocilova PV.pdf | Posudek vedoucího práce | 32,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vyskocilova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 41,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Veliskova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/5830
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.