Název: Clustering in virtual plant ecosystems
Autoři: Beneš, Bedřich
Soto Guerrero, Juan Miguel
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 9-16.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Short/L31.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6179
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: virtuální ekosystémy;vizuální systémy;procedurální modelování;shlukování
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual ecosystems;visual simulations;procedural modeling;clustering
Abstrakt: The spatial plant distribution in virtual ecosystems is usually modeled by means of artificial life. Each plant is considered as a solitary element competing for its resources and obeying simple rules of behavior. Clustering, that is an important clue for visual perception, is achieved by sowing new plants close to their parents. In nature, plants aggregate to clusters that favor plants of the same kind. We introduce an approach that encompasses plant clusters by implicit curves. The clusters ”behave” as compact units and plants inside the cluster have higher chance to survive. Clusters, in the contrary to individual plants, develop by grouped competition that provides visually plausible results, more convincing than those achieved by the previously published algorithms.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
L31.pdfPlný text519,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6179

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.