Název: Light Field Rendering using Matrix Optics
Autoři: Ahrenberg, Lukáš
Magnor, Marcus
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Full Papers Proceedings: The 14-th international Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 – February 2, 2006, p. 177-184.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Full/!WSCG2006_Full_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6631
ISBN: 80-86943-03-8
Klíčová slova: světelná pole;vykreslování;maticová optika;optika paprsku
Klíčová slova v dalším jazyce: light fields;rendering;matrixs optics;ray optics
Abstrakt: This paper presents a light field rendering framework based on matrix optics. Matrix optics, in contrast to intersection-based methods such as ray-tracing, has the advantage that a generic series of optic operators can be combined into a single matrix. This enables us to realize a “virtual optical bench” where different setups can be easily tested. We introduce the theoretical foundation of matrix optics and define a set of operators suitable for light fields. We then discuss a wavelet compression scheme for our light field representation. Finally we introduce a real-time rendering approach based on matrix optics suitable for both uncompressed and compressed light fields.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ahrenberg.pdfPlný text298,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6631

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.