Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Pěchoučková, Šárka | |
dc.contributor.author | Kovářová, Alena | |
dc.date.accepted | 2013-08-29 | |
dc.date.accessioned | 2014-02-06T12:27:20Z | - |
dc.date.available | 2010-12-06 | cs |
dc.date.available | 2014-02-06T12:27:20Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-06-28 | |
dc.identifier | 42888 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/7132 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce ?Problém čtyř barev? je rozdělena do dvou částí. V první části jsou popsány především teoretické poznatky o matematickém problému, obzvláště pak o problému čtyř barev. Dále jsem se věnovala teoretickým poznatkům o specifických poruchách učení. V praktické části se žáci seznámili s problémem na základě vlastního objevování. Na základě mnou navržených a dětmi zpracovaných obrázků a pozorování je zde analyzována úspěšnost při řešení tohoto problému, popis strategií dětí při řešení této problematiky a zapojení dětí se specifickými poruchami učení. | cs |
dc.format | 67 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=42888 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | problém čtyř barev | cs |
dc.subject | strategie | cs |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs |
dc.subject | úspěšnost | cs |
dc.title | Problém čtyř barev | cs |
dc.title.alternative | The four-color problem | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra technické výchovy | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This diploma work "Four color problem" is divided into two parts. In the first part are mainly described the theoretical findings of a mathematical problem, especially The four color problem. Furthermore , I paid attention to the theoretical knowledge about specific learning disorders. In the practical part, the students met with a problem based on their own discoveries. After the images and observation proposed by me were proccessed by children analitical method is used here to measure success rate of solving this problem. Moreover a description of how the childern coped with the problem and also involvement of the childern with specific learning difficulties is analyzed. | en |
dc.subject.translated | the four color problem | en |
dc.subject.translated | strategy | en |
dc.subject.translated | specific learning disorders | en |
dc.subject.translated | success rate | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Problem_ctyr_barev.pdf | Plný text práce | 1,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Kovarova - ved..pdf | Posudek vedoucího práce | 117,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
XIV. Oponentni posudek diplomove prace_ Kovarova.pdf | Posudek oponenta práce | 43,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kovarova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 53,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7132
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.