Název: | Fast algorithm for cloud rendering using flat „3D textures” |
Autoři: | Domański, Dariusz |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2006: Posters proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 – February 2, 2006, p. 5-6. |
Datum vydání: | 2006 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Poster/!WSCG2006_Poster_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/861 |
ISBN: | 80-86943-04-6 |
Klíčová slova: | přírodní jevy;vizualizace;3D vykreslování;real-time animace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | natural phenomena;visualization;3D rendering;real-time animation |
Abstrakt: | This paper presents an efficient method to render clouds in their natural dynamic (i.e.forming, dissipating, flowing). The algorithm uses flat „3D textures” to represent volumetric data. This is used to compute the amount of light reaching each voxel. The light values are computed in real time and then visualised using a slicing technique to enable on-line interaction with the cloud model. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2006: Posters proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Domanski.pdf | 207,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/861
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.