Název: | Square root of 3 subdivision and 3 connected meshes with creases, boundaries and holes |
Autoři: | Guillot, Olivier Gourret, Jean-Paul |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2006: Posters proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 – February 2, 2006, p. 13-14. |
Datum vydání: | 2006 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Poster/!WSCG2006_Poster_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/864 |
ISBN: | 80-86943-04-6 |
Klíčová slova: | mřížky;trojúhelníkové mřížky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | meshes;triangular meshes |
Abstrakt: | A project of surface meshing for still and animated images and associated software has been developed at L3i for several years. The software ([KG04]) implements a meshing technique of deformable objects based on triangular meshes or on polygons with only 3 connected vertices. In this paper, we present a technique of subdivision of triangular meshes and its adaptation to 3 connected meshes. The technique insures Cn continuity (n = 1 or 2), takes into account discontinuities such as creases, darts and boundaries, and allows approximation or interpolation of surfaces. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2006: Posters proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Guillot.pdf | 306,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/864
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.