Název: Fractal image compression for efficient texture mapping
Autoři: Stachera, Jerzy
Nikiel, Sławomir
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 169-172.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/G19.pdf
http://hdl.handle.net/11025/967
ISBN: 80-903100-6-0
Klíčová slova: generování obrazu;mapování textur;komprese fraktálních obrazů;multirozlišení
Klíčová slova v dalším jazyce: image generation;texture mapping;fractal image compression;multiresolution
Abstrakt: Texture mapping has traditionally been used to add visual realism to computer graphics images. In the paper we propose an alternative technique for image texture handling. We use fractal image compression scheme to compress and decompress large and complex textures. We identify special properties of the method to apply in the very process of texture mapping. The main idea is to exploit high degree of local self-similarity in natural textures. The method allows for very high compression of complex textures, provides real-time decompression and perfectly suits Level of Detail. Properties of the method are compared to those of classical DCT and wavelet compression schemes.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G19.pdf314,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/967

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.