Název: Real-time terrain visualization on PC
Autoři: Vaněk, Jan
Ježek, Bruno
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 177-180.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/P89.pdf
http://hdl.handle.net/11025/969
ISBN: 80-903100-6-0
Klíčová slova: vizualizace terénu;real-time vykreslování;hardwarová akcelerace;geografické informační systémy
Klíčová slova v dalším jazyce: terrain visualization;real-time rendering;hardware acceleration;geographical information systems
Abstrakt: Terrain visualization is a task taking place in all geographic information systems (GIS). Very large datasets are often processed and visualized in real-time. Although the performance of hardware continually increases, it is necessary to optimize the form and the amount of 3D terrain information to obtain sufficient framerates during visualization. This article deals with choosing the appropriate terrain representation and a suitable method for large terrain data management. Proposed optimizations were successfully tested in implementation of real-time terrain visualization using a common graphic card for hardware acceleration.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
P89.pdf188,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
P89-1(3).avi15,22 MBUnknownZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/969

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.