Title: | Modern Medicine Methods Compared to Teaching of Old Masters |
Other Titles: | Modern Medicine Methods Compared to Teaching of Old Masters |
Authors: | Metzová, Karolína |
Advisor: | Franklin, David Eugene |
Referee: | Kobylak, Skyland Václav |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10294 |
Keywords: | medicína;komplementární medicína;léčení;alternativní léčebné metody |
Keywords in different language: | medicine;complementary medicine;healing;treatment;alternative healing methods |
Abstract: | Tato práce porovnává dva medicínské světy - klasickou, západní, školní, na faktech založenou medicínu a její protějšek, alternativní, biologickou medicínu. Užitím popisů různých konceptů a úhlů pohledu (fyzika, náboženství, filozofie, čínská medicína atd.) se autorka pokusila ukázat, že tyto dva světy říkají totéž, pouze jinými slovy. Součástí práce je slovníček některých stěžejních pojmů. |
Abstract in different language: | This thesis compares two worlds of medicine ? a classic, western, school, on facts based medicine and it´s counterpart, alternative, biological medicine. Using descritpions of different concepts and points of view (physics, religion, philosophy, Chinese medicine etc.) the author tried to prove that those two worlds say the same things, only with different words. Part of the thesis is a glossary of some crutial terms. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 222,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
ved Metzova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,75 MB | Adobe PDF | View/Open |
op Metzova.pdf | Posudek oponenta práce | 970,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
prubeh obhajoby Karolina Metzova.pdf | Průběh obhajoby práce | 83,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10294
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.