Title: | Irish English |
Other Titles: | Irish English |
Authors: | Jelínková, Veronika |
Advisor: | Vorel, Robert |
Referee: | Kobylak, Skyland Václav |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10296 |
Keywords: | Irsko;germánské jazyky;irská angličtina;hiberno-angličtina;Anglo-Sasové;irská gaelština;gramatika;výslovnost;dialekt;Scouse;Liverpool;cockney |
Keywords in different language: | Ireland;germanic languages;irish english;hiberno-english;Anglo-Saxons;irish gaelic;grammar;pronunciation;dialect;Scouse;Liverpool;cockney |
Abstract: | Tato bakalářská práce nabízí pohled do obecného vývoje angličtiny v Británii a její rozšíření do Irska - místa, kde měla Irská gaelština své silné historické zázemí. Práce pojednává o gramatické, fonologické a lexikální rovině Irské angličtiny, která vznikla v Irsku jako jedna z variant Anglického jazyka. Práce obsahuje obrázky a mapy, které slouží k podpoření hlavních myšlenek zmíněných v textu práce. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis offers an account of the general development of English in Britain and its spread to Ireland a place where Irish Gaelic had a strong historical background. The thesis deals with grammatical, phonological and lexical areas of Irish English which developed in Ireland as one of varieties of English language. The paper is supported by pictures and maps to strengthen the main ideas described in the thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Jelinkova Veronika.pdf | Plný text práce | 864,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
ved Jelinkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 880,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
op Jelinkova.pdf | Posudek oponenta práce | 904,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
prubeh obhajoby Veronika Jelilnkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 94,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10296
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.