Název: Efficient Shadows for GPU-based Volume Raycasting
Autoři: Ropinski, Timo
Kasten, Jens
Hinrichs, Klaus
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2008: Full Papers: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia Plzen, Czech Republic, February 4 - 7, 2008, p. 17-24.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/full/!_WSCG2008_Full_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/10914
ISBN: 978-80-86943-15-2
Klíčová slova: objemové vykreslování;generování stínu;mapování stínů;mapy hlubokých stínů
Klíčová slova v dalším jazyce: volume rendering;shadow generation;shadow mapping;deep shadow maps
Abstrakt: GPU-based raycasting has emerged as the defacto standard for interactive volume rendering on off-the-shelf graphics hardware. Even though in theory this technique can be easily extended by shadow feelers in order to support shadows, this obvious approach has a major impact on the rendering performance. In this paper we will investigate shadowing extensions for GPUbased volume raycasting and compare them with respect to their quality and their performance. In particular, we will consider shadow rays, shadow mapping and deep shadow maps. For these techniques we will address their implementations using current graphics boards, and we will compare their visual results as well as their runtime behavior.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2008: Full Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ropinski.pdfPlný text4,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ropinski_prezentace.pdfPrezentace16,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ropinski.aviVideo 10,47 MBAVIZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10914

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.