Název: Nailing and Pinning: Adding Constraints to Inverse Kinematics
Autoři: Greeff, Mardé
Haber, Jörg
Seidel, Hans-Peter
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 125-128.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11239
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: animace;inverzní kinematika;lidská kostra;kloub
Klíčová slova v dalším jazyce: animation;inverse kinematics;human skeleton;joint
Abstrakt: Inverse kinematics is commonly applied to compute the resulting movement of an avatar for a prescribed target pose. The motion path computed by inverse kinematics, however, often differs from the expected or desired result due to an underconstrained parameter space of the degrees-offreedom of all joints. In such cases, it is necessary to introduce additional constraints, for instance by locking a joint's position and / or rotation. We present a method to fix a joint in terms of position and explain how to incorporate these constraints into the inverse kinematics solution.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Greeff.pdfPlný text449,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Greeff.mp4Video13,53 MBUnknownZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11239

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.