Název: | Nailing and Pinning: Adding Constraints to Inverse Kinematics |
Autoři: | Greeff, Mardé Haber, Jörg Seidel, Hans-Peter |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 125-128. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/11239 |
ISBN: | 80-903100-9-5 |
Klíčová slova: | animace;inverzní kinematika;lidská kostra;kloub |
Klíčová slova v dalším jazyce: | animation;inverse kinematics;human skeleton;joint |
Abstrakt: | Inverse kinematics is commonly applied to compute the resulting movement of an avatar for a prescribed target pose. The motion path computed by inverse kinematics, however, often differs from the expected or desired result due to an underconstrained parameter space of the degrees-offreedom of all joints. In such cases, it is necessary to introduce additional constraints, for instance by locking a joint's position and / or rotation. We present a method to fix a joint in terms of position and explain how to incorporate these constraints into the inverse kinematics solution. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Short Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Greeff.pdf | Plný text | 449,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Greeff.mp4 | Video | 13,53 MB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11239
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.