Název: Fast and Robust Tessellation-Based Silhouette Shadows
Autoři: Milet, Tomáš
Kobrtek, Jozef
Zemčík, Pavel
Pečiva, Jan
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2014: Poster Papers Proceedings: 22nd International Conference in Central Europeon Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 33-38.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2014/!!_2014-Posters-Proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11946
ISBN: 978-80-86943-72-5
Klíčová slova: stíny;siluety;teselační shadery;výpočet objemu stínu
Klíčová slova v dalším jazyce: shadows;silhouettes;tessellation shaders;shadow volume computation
Abstrakt: This paper presents a new simple, fast and robust approach in computation of per-sample precise shadows. The method uses tessellation shaders for computation of silhouettes on arbitrary triangle soup. We were able to reach robustness by our previously published algorithm using deterministic shadow volume computation. We also propose a new simplification of the silhouette computation by introducing reference edge testing. Our new method was compared with other methods and evaluated on multiple hardware platforms and different scenes, providing better performance than current state-of-the art algorithms. Finally, conclusions are drawn and the future work is outlined.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2014: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Milet.pdfPlný text365,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11946

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.