Název: | Rodičovské představy o školních výsledcích dětí před nástupem do základní školy |
Další názvy: | Parental ideas about school results of children before entering elementary school |
Autoři: | Löffelmannová, Alena |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová, Vladimíra |
Oponent: | Šámalová, Kateřina |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12049 |
Klíčová slova: | předškolní věk;mladší školní věk;školní zralost;představy rodičů;obavy rodičů |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;school age;school readiness;parental ideas;parents' concerns |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá rodičovskými představami o školních výsledcích dětí před nástupem do základní školy. Cílem je zmapovat představy rodičů a konfrontovat je s představami a názory učitelek mateřských škol. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, charakteristice dítěte mladšího školního věku, postoji rodičů k zahájení školní docházky jejich dětí, školní zralosti a školní připravenosti, odkladu školní docházky a rodině s dítětem nastupujícím do základní školy. Praktická část je rozdělena na kvantitativní výzkum a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum je zaměřen na rodičovské představy o školních výsledcích dětí před nástupem do základní školy. Představy rodičů jsou porovnávány s jejich zkušenostmi se staršími dětmi, které již základní školu navštěvují. Kvalitativní výzkum má podobné zaměření. Dále kvalitativní výzkum mapuje obavy rodičů spojené s nástupem dětí do základní školy a kritéria, podle kterých si rodiče vybírají základní školu pro své děti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with parental ideas about school results of children before entering an elementary school. The objectives of this thesis are to map parental ideas and compare these ideas with ideas and opinions of teachers in kindergartens. This thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of preschool age, the characteristics of school age, the attitude of parents towards school attendance of their children, the school readiness, the postponement of school attendance and the family with a child emerging into primary school. The practical part is divided into a quantitative research and a qualitative research. The quantitative research is focused on parental ideas about school results of children before entering an elementary school. Parental ideas are compared with their experience with older children who attended primary school before. The qualitative research has a similar focus as the quantitative research. The qualitative research also maps parents' concerns about their children' entering to primary school and criteria by which parents choose elementary schools for their children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Loffelmannova.pdf | Plný text práce | 1,32 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Loffelmannova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 317,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Loffelmannova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 250,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Loffelmannova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 112,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12049
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.