Název: Zkratky a zkratková slova ve francouzské reklamě a její využití ve výuce FLE
Další názvy: Acronyms and abbreviations in the French advertisement and its utilization in the teaching of the FLE
Autoři: Černohousová, Jitka
Vedoucí práce/školitel: Horová, Helena
Oponent: Koláříková, Dagmar
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12425
Klíčová slova: slovotvorba;zkratka;zkratkové slovo;francouzština;francouzská reklama;analýza reklamních mateirálů;didaktika;výuka FLE;lingvistika;střední škola
Klíčová slova v dalším jazyce: wordformation;acronym;abbreviation;french;french advertisement;analysis of promotional materials;didactics;teaching of FLE;linguistics;high school
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá zkratkami a zkratkovými slovy ve francouzské reklamě a využitím této reklamy ve výuce francouzštiny. Její cil je zároveň lingvistický a didaktický. Je rozdělena na dvě hlavní části. První část je zaměřena na širší kontext francouzských zkratek a zkratkových slov a jejich srovnání těmito elementy v českém a anglickém jazyce. Dále se zde nachází lingvistická analýza jednotlivých reklamních materiálů a jejich obsahu. Na jejím konci jsou shrnuty nejpoužívanější zkratky, které jsou rozdělené do několika skupin. Druhá část se zabývá pedagogickým využitím francouzské reklamy ve výuce. Na základě reklamních materiálů je vytvořeno 10 ukázkových aktivit, které jsou určeny pro studenty českých středních škol.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with abbreviations and acronyms in the French advertisement and the use of the advertisement in the teaching of French. Its goal is both linguistic and didactic. It is divided into two main parts. The first part focuses on the broader context of French abbreviations and acronyms and on the comparison of these elements in Czech and English. There is also a linguistic analysis of the various promotional materials and their content. At the end, the most commonly used abbreviations are summarized and divided into several groups. The second part deals with the pedagogical use of the French advertisement in the class. It was created 10 model activities based on promotional materials that are designed for students of Czech high schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Cernohousova.pdfPlný text práce25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cernohousova vedouci.PDFPosudek vedoucího práce78,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cernohousova oponent.PDFPosudek oponenta práce157,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cernohousova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce436,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12425

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.