Title: Užití geometrických tolerancí na výkresech a jejich měření
Other Titles: Use of geometric tolerances on drawings and their measuring
Authors: Vítovec, Tomáš
Advisor: Bartoň, Lukáš
Bartoň, Lukáš
Referee: Mazínová, Ivana
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12510
Keywords: geometrická tolerance;prvek;základna;toleranční pole;pravidlo nezávislosti;závislé tolerance;všeobecné tolerance;měření úchylek
Keywords in different language: geometric tolerance;element;base;tolerance zone;Independence rules;dependent tolerances;general tolerances;meaurements of deviations
Abstract: Tato bakalářská práce je rozložena do dvou hlavních částí týkajících se popisované problematiky. První část je zaměřena na objasnění teoretických pojmů a definic pro geometrické tolerování. Druhá část je věnována metodám měření geometrických tolerancí. Cílem této práce bylo zpracování přehledu základních informací o geometrických tolerancích a jejich měření, který může sloužit jako pomůcka pro studenty prvních ročníků strojní fakulty.
Abstract in different language: This bachelors work is divided to two main parts related to the topic. The first part is focused on the clarification of theoretical concepts and definitions for geometric tolerances. The second part is devoted to methods of measuring geometric tolerances. The aim of this work was to elaborate overview of basic information about geometric tolerances and measurements, which can be used as a guide for first-year students of the Faculty of Mechanical Engineering.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
final.pdfPlný text práce4,01 MBAdobe PDFView/Open
Posudek vedouciho - Vitovec.pdfPosudek vedoucího práce715,36 kBAdobe PDFView/Open
Posudek oponenta - Vitovec.pdfPosudek oponenta práce832,28 kBAdobe PDFView/Open
Vitovec.pdfPrůběh obhajoby práce305,68 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12510

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.