Title: | Obsahová analýza prezentace genderu v časopisech pro děti předškolního věku |
Other Titles: | Content analysis of gender presentation in magazines for preschool children |
Authors: | Gašparíková, Marie |
Advisor: | Kalvas, František |
Referee: | Hasmanová Marhánková, Jaroslava |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12683 |
Keywords: | gender;socializace;genderové stereotypy;média;obsahová analýza |
Keywords in different language: | gender;socialization;gender stereotypes;media;content analysis |
Abstract: | Bakalářská práce je zaměřena na obsahy časopisů pro děti předškolního věku v souvislosti s genderovou problematikou. V teoretické části jsou vymezeny základní koncepty spojené s genderem a médii. Empirická část práce je zaměřena na kvantitativní obsahovou analýzu ilustrací v časopisech pro děti předškolního věku s cílem odhalit případný výskyt genderových stereotypů. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis is focused on the content of magazines for children of preschool age in terms of gender issues. In the theoretical part are defined basic concepts associated with gender and the media. The empirical section is focused on quantitative content analysis of illustrations in magazines for children of preschool age to identify possible occurrence of gender stereotypes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gasparikova_Marie_Bakalarska_prace_2014.pdf | Plný text práce | 1,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Gasparikova_vedouci.doc | Posudek vedoucího práce | 40,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Gasparikova_oponent.doc | Posudek oponenta práce | 46 kB | Microsoft Word | View/Open |
Gasparikova.JPG | Průběh obhajoby práce | 164,27 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12683
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.