Title: | Využití senzomotoriky při výuce tělesné výchovy pro ovlivnění plochonoží |
Other Titles: | Applying sensomotoric stimulation in lessons of physical education for influencing the sole of the foot |
Authors: | Srb, Pavel |
Advisor: | Knappová, Věra |
Referee: | Kalistová, Petra |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12889 |
Keywords: | plochá noha;poska nohy;senzomotorika;tělesná výchova |
Keywords in different language: | flat foot;foot sole;senzomotorics;physical education |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na testování plosky nohy a následnou kompenzační pohybovou intervenci v rozsahu 4 měsíců. Cílem práce je posoudit možnosti ovlivnění plochonoží u žáků sedmé třídy základní školy vlivem kompenzačního cvičení. Z toho vyplývá, že bude sestaven zásobník cviků, které by pozitivním způsobem ovlivnily stav ploché nohy u zkoumaného souboru. Řešením bude porovnání výsledků vyšetření plosky nohy na přístroji PodoCam. |
Abstract in different language: | The thesis is focused on the foot sole testing and a subsequent compensatory physical movement during 4 months. A goal is an assessment of possibilities which we can influence a flat foot of the boys attending the seventh grade - primary school. It means that a file of exercises is going to be assembled to influence the foot sole in a positive way. A solution is to compare results of foot sole examination measured by PodoCam. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
diplomova_prace_srb_pavel.pdf | Plný text práce | 8,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
SRB VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 114,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
SRB OP.pdf | Posudek oponenta práce | 135,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
SRB.pdf | Průběh obhajoby práce | 54,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12889
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.