Název: | Školní zralost |
Další názvy: | School readiness of children with ADHD |
Autoři: | Tolarová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Šámalová, Kateřina |
Oponent: | Hříchová, Miloslava |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12926 |
Klíčová slova: | ADHD;porucha pozornosti;hyperaktivita;školní zralost;předškolní vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | ADHD;attention disorders;hyperactivity;school readiness;preschool education |
Abstrakt: | Práci lze rozdělit na dva úseky a to teoretickou a praktickou část. První kapitola je věnována výzkumům na podobné téma. Druhá kapitola se týká přímo poruchy ADHD. Jsou zde základní informace o tom, co vlastně je porucha pozornosti s hyperaktivitou, jak se porucha projevuje, jaké jsou příčiny vzniku a způsoby léčby. Následující kapitola je o předškolním vzdělávání. Jak je upraveno zákonem a rámcovým vzdělávacím programem. Poslední kapitola teoretické části se podrobně věnuje školní zralosti. Jsou zde teoretické informace o jednotlivých složkách školní zralosti a o odkladu školní docházky. Praktická část se skládá z třech případových studií dětí, u kterých byla diagnostikovaná porucha pozornosti s hyperaktivitou. Každá kazuistika obsahuje stručnou anamnézu dítěte, poznatky z vlastního pozorování, informace o aktuálním stavu dítěte, návrh intervencí a jejich cíle a krátkou prognózu zaměřenou na schopnost zvládnutí školní docházky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The paper can be divided into two parts theoretical and practical. The first chapter summarizes existing research of similar topics. The second chapter is about ADHD in particular. There is basic information about Attention Deficit Hyperactivity Disorder, its symptoms, causes and treatment. Following chapter is about preschool education and how it is controlled by law and general educational program. The last chapter of the theoretical part describes in detail readiness of the children for the first year of school. There is theoretical information about individual elements of school readiness and about delayed primary school enrollment. The practical part consists of three case studies of children, who were diagnosed with ADHD. Each casuistry contains brief anamnesis of the child, findings of observation in person, information about current condition of the child, proposals for interventions and their goals and short prognosis focused on the child's capabilities to manage the school. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Barbora Tolarova.pdf | Plný text práce | 1,64 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tolarova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 239,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tolarova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 230,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tolarova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 78,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12926
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.