Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorWagnerová, Jarmila
dc.contributor.authorKučera, Lukáš
dc.date.accepted2014-05-22
dc.date.accessioned2015-03-25T09:30:46Z-
dc.date.available2012-12-03cs
dc.date.available2015-03-25T09:30:46Z-
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-15
dc.identifier54728
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12974
dc.description.abstractPrvní 3 kapitoly tvoří teoretickou část. Začátek teorie je uveden do psycholingvistiky a její souvislosti s texty písní. Druhá kapitola poukazuje na psychologické hledisko. Nabízí charakteristiku období dospívání a rozdíly mezi pubescencí a adolescencí, psychologii učení, a jak jsou pozorovány hudba a písně z hlediska psychologie. Třetí kapitola je věnována didaktickému hledisku. Nejprve je všeobecně představena didaktika. Poté jsou v této oblasti zaznamenány hudba a písně. Kromě toho je píseň zobrazena také jako motivační prostředek a prostředek k dosažení nějakého cíle. Dále jsou charakterizovány jazykové dovednosti a prostředky. Na konci teoretické části jsou předloženy odlišné didaktické formy cvičení, které lze využít při práci s písněmi. Praktická část je složena ze dvou kapitol. První podkapitola se zabývá výzkumem. Je popsána nejen metodika výzkumu, tedy dotazník, ale také jeho průběh, který je doplněn analýzou učebnic "Pingpong neu" a praktickou realizací jedné písně. Následně je výzkum vyhodnocen. Výsledky jsou znázorněny pomocí grafů. Druhá část praxe je zaměřena na přípravy pro práci s písněmi, které jsou doplněny různými aktivitami a úkoly.cs
dc.format71 s. (136 110 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpsycholingvistikacs
dc.subjectpsychologiecs
dc.subjectpubescencecs
dc.subjectadolescencecs
dc.subjectpsychologie učenícs
dc.subjecthudbacs
dc.subjectpíseňcs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectjazykové dovednostics
dc.subjectjazykové prostředkycs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectdidaktická přípravacs
dc.titleHudba a písně ve výuce německého jazykacs
dc.title.alternativeMusic and songs in the lessons of Germanen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe first three chapters are theoretical part. Start of theory is put into psycholinguistics and its connection with the lyrics . The second chapter highlights the psychological aspect. It features characteristic of adolescence and the differences between puberty and adolescence, the psychology of learning, and how music and songs are observed from the point of view of psychology. The third chapter is devoted to didactic point of view. First, didactics is generally presented. Once in this area music and songs are recorded. In addition, the song is appeared as a motivational tool and a means to achieve a goal. Furthermore, linguistic skills and resources are characterized. At the end of the theoretical part the different didactic forms of exercis are, that can be used, when it is working with songs . The practical part consists of two chapters. The first subchapter deals with the research. It describes not only the research methodology, a questionnaire, but also its course, which is complemented by an analysis of textbooks "Pingpong neu" and a practical realization of one song. Subsequently, the research is evaluated. The results are shown in graphs. The second part of the practice is focused on preparing for a job with the songs, which are complemented by a variety of activities and tasks.en
dc.subject.translatedpsycholinguisticsen
dc.subject.translatedpsychologyen
dc.subject.translatedpubescenceen
dc.subject.translatedadolescenceen
dc.subject.translatedpsychology of learningen
dc.subject.translatedmusicen
dc.subject.translatedsongen
dc.subject.translateddidacticsen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedlinguistic skillsen
dc.subject.translatedlinguistic resourcesen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translatedquestionnaireen
dc.subject.translateddidactic preparingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomarbeit.pdfPlný text práce678,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_vp.pdfPosudek vedoucího práce273,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_op.pdfPosudek oponenta práce523,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_obh.pdfPrůběh obhajoby práce120,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12974

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.