Title: | Montaigneovy a Baconovy Eseje v kontextu renesanční filosofie |
Other Titles: | Montaigne's a Bacon's Essays in the context of Renaissance Philosophy |
Authors: | Ondráček, Michal |
Advisor: | Kastnerová, Martina |
Referee: | Černá, Jana |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13591 |
Keywords: | Michel de Montaigne;Francis Bacon;Eseje;renesance;filosofie |
Keywords in different language: | Michel de Montaigne;Francis Bacon;Essays;renaissance;philosophy |
Abstract: | Detailně popsat v jakém vztahu jsou jednotlivá díla Michela de Montaigneho a Francise Bacona. Cílem je vysvětlit různé jejich myšlenky v kontextu renesanční filozofie. Popsat a analyzovat jejich život a promítnutí jejich myšlenek do jejich vlastního života jako například Montaigneho skepticismus nebo Baconovo učení o idolech. V neposlední ředě popsat také jejich významná díla a komparace mezi nimi. Déle také popsat renesanci jako takovou a její periodizace. |
Abstract in different language: | Describe in detail the relationship of the individual works of Michel de Montaigneho and Francis Bacon. The aim is to explain the various ideas in the context of Renaissance philosophy. Describe and analyze their life and reflect their ideas in their own lives such as Montaigneho skepticism or Bacon's doctrine of idols. In primary line also describe their major works and a comparison between them. Longer to describe the Renaissance itself and its periodization. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 624,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ondracek posudek BP vedouci.rtf | Posudek vedoucího práce | 1,47 MB | RTF | View/Open |
Ondracek_Cerna.rtf | Posudek oponenta práce | 1,47 MB | RTF | View/Open |
O_ondracek.pdf | Průběh obhajoby práce | 345,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13591
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.