Název: | Pracovní činnosti a rozvoj senzomotorických dovedností na waldorfské základní škole |
Další názvy: | Handicraft and the development of sensomotoric skills at the Waldorf Elementary School |
Autoři: | Míková, Jitka |
Vedoucí práce/školitel: | Honzíková, Jarmila |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13749 |
Klíčová slova: | antroposofie;pracovní činnosti;pracovní výchova;psychomotorické dovednosti;psychomotorické testy;Rudolf Steiner;senzomotorické dovednosti;waldorfská pedagogika;waldorfská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | anthroposophy;work activities;handicraft education;psychomotor skills;psychomotor tests;Rudolf Steiner;sensomotoric skills;waldorf pedagogy;waldorf school |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá pracovními činnostmi na waldorfské základní škole a jejich významem pro rozvoj senzomotorických dovedností dítěte mladšího školního věku. Rozvoj dětské inteligence je neodmyslitelně spojen s pracovní výchovou na základní škole. Waldorfská pedagogika se snaží tuto provázanost respektovat a podle toho je sestaven obsah pracovního vyučování. Cílem výzkumu je ověřit úroveň senzomotorických dovedností u dětí na waldorfské škole, jež mají potíže při osvojování učiva, a u dětí, jež přišly na waldorfskou školu ze školy s běžným modelem vyučování. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with work activities at Waldorf Elementary School and the significance of work activities for the development of sensomotoric skills in primary school children. The development of children's intelligence is inherently associated with Handicraft Education at primary school. The Waldorf pedagogy is trying to respect the interconnection and the contents of the Handicraft Education classes are compiled according to the principle of this interconnection. The aim of my research is to verify the level of sensomotoric skills of Waldorf School children who have problems with mastering the curriculum and of children who came to Waldorf School from ordinary schools with the traditional model of tuition. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - konecna verze.pdf | Plný text práce | 3,73 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mikova - hodn..pdf | Posudek vedoucího práce | 111,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP - posudek_oponenta_Mikova.pdf | Posudek oponenta práce | 52,99 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mikova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 43,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13749
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.