Název: Pracovní činnosti a rozvoj senzomotorických dovedností na waldorfské základní škole
Další názvy: Handicraft and the development of sensomotoric skills at the Waldorf Elementary School
Autoři: Míková, Jitka
Vedoucí práce/školitel: Honzíková, Jarmila
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13749
Klíčová slova: antroposofie;pracovní činnosti;pracovní výchova;psychomotorické dovednosti;psychomotorické testy;Rudolf Steiner;senzomotorické dovednosti;waldorfská pedagogika;waldorfská škola
Klíčová slova v dalším jazyce: anthroposophy;work activities;handicraft education;psychomotor skills;psychomotor tests;Rudolf Steiner;sensomotoric skills;waldorf pedagogy;waldorf school
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá pracovními činnostmi na waldorfské základní škole a jejich významem pro rozvoj senzomotorických dovedností dítěte mladšího školního věku. Rozvoj dětské inteligence je neodmyslitelně spojen s pracovní výchovou na základní škole. Waldorfská pedagogika se snaží tuto provázanost respektovat a podle toho je sestaven obsah pracovního vyučování. Cílem výzkumu je ověřit úroveň senzomotorických dovedností u dětí na waldorfské škole, jež mají potíže při osvojování učiva, a u dětí, jež přišly na waldorfskou školu ze školy s běžným modelem vyučování.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with work activities at Waldorf Elementary School and the significance of work activities for the development of sensomotoric skills in primary school children. The development of children's intelligence is inherently associated with Handicraft Education at primary school. The Waldorf pedagogy is trying to respect the interconnection and the contents of the Handicraft Education classes are compiled according to the principle of this interconnection. The aim of my research is to verify the level of sensomotoric skills of Waldorf School children who have problems with mastering the curriculum and of children who came to Waldorf School from ordinary schools with the traditional model of tuition.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - konecna verze.pdfPlný text práce3,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Mikova - hodn..pdfPosudek vedoucího práce111,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP - posudek_oponenta_Mikova.pdfPosudek oponenta práce52,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Mikova - prot..pdfPrůběh obhajoby práce43,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13749

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.