Název: | Vytváření geometrických pojmů na 1. stupni ZŠ (Srovnání učebnic v ČR a SR) |
Další názvy: | Creating geometric terms of the first degree for primary school (Comparison of textbooks in the Czech Republic and Slovakia) |
Autoři: | Troppová, Hana |
Vedoucí práce/školitel: | Coufalová, Jana |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13756 |
Klíčová slova: | geometrie;vývoj geometrie;geometrické představy;srovnání vzdělávacích dokumentů;srovnání učebnic;didaktický test |
Klíčová slova v dalším jazyce: | geometry;development of geometry;geometric ideas;comparison of educational documents;comparison textbooks;didactic test |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá vytvářením geometrických pojmů ve výuce na 1. stupni základní školy a porovnáním učebnic v České republice a ve Slovenské republice. V teoretické části je přiblížena historie a pojetí vyučování geometrie na 1. stupni základní školy. Přiblížena jsou i další související témata - geometrické představy, rýsování a jemu blízké činnosti, současný stav vyučování geometrie v ČR. Další kapitolou je porovnání českých a slovenských vzdělávacích dokumentů. V praktické části najdeme srovnání českých a slovenských učebnic a následuje srovnání geometrických znalostí u žáků ze čtvrtých tříd české a slovenské. Vyhodnocení ukazuje rozdíly v pojetí vyučování geometrie na 1. stupni v České republice a Slovenské republice. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This master thesis deals with creation of geometric terms in teaching of the first degree for primary school. It also compares textbooks in the Czech Republic and Slovakia. The theoretical part is about history and conception teaching of geometry of the first degree for primary school. There are other related topics such as geometric ideas, drawing and similar activities, current status of teaching geometry in the Czech Republic. The next chapter compares Czech and Slovak educational documents. In the practical part we can find comparing Czech and Slovak textbooks and also compares geometric knowledge of Czech and Slovak pupils from the forth classes. The conclusion shows differences in conception of teaching geometry for primary schools in the Czech Republic and Slovakia. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Hana Troppova - DP (Vytvareni geometrickych pojmu na 1. stupni ZS).pdf | Plný text práce | 3,88 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Troppova - hodn..pdf | Posudek vedoucího práce | 150,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
XXI. Oponentni posudek bakalarske prace_ Troppova.pdf | Posudek oponenta práce | 39,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Troppova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 63,6 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13756
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.