Název: | Fenomén "Falsche Freunde" pohledem kontrastivní frazeologie |
Další názvy: | Phenomenon "False friends" in the view of contrastive phraseology |
Autoři: | Prskavcová, Zdeňka |
Vedoucí práce/školitel: | Šíp, Martin |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13836 |
Klíčová slova: | falešní přátelé;negativní transfer;interference;homonymie;frazeologie;didaktika;cizí jazyk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | false friends;negative transfer;interference;homonymity;phraseology;didactics;foreign language |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem "falešní přátelé", především mezi českým a německým jazykem. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí termínu "falešní přátelé" a disciplínami, které jsou tímto jevem ovlivněny.Těmito disciplínami jsou frazeologie, didaktika cizích jazyků a kontrastivní lingvistika. Následně jsou vysvětleny pojmy lexikálně-pragmatické vztahy a problematika negativního transferu. Druhá část práce se zaměřuje na výčet typických "falešných přátel" mezi češtinou a němčinou a na jejich názorné užití ve větách. Důležitou částí práce je také anketa uskutečněná na střední škole. V závěru práce jsou popsány příčiny chybování v těchto slovech. Následně jsou zde stručně shrnuty výsledky ankety. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis deals with a phenomenon "false friends", particularly between Czech and German language. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is concerned with a definition of a term "false friends" and with disciplines which are affected by this phenomenon. These disciplines are phraseology, didactics of foreign languages and contrastive linguistics. Lexical-pragmatics relations and problems of negative transfer are explained subsequently. The second part is concentrated on a listing of typical "false friends" between Czech and German and on their demonstrative application in sentences. An important part of the thesis is also a survey at the secondary school. In the end of the thesis, causes of a mistaking in these words are described. There is also summarized an evaluation of the survey. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Zdenka Prskavcova.pdf | Plný text práce | 678,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prskavcova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 468,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prskavcova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 353,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prskavcova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 121,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13836
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.