Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKosturik, Kamil
dc.contributor.advisorMounier, Hugues
dc.contributor.authorKubička, Matěj
dc.contributor.refereeWeissar, Petr
dc.date.accepted2014-09-03
dc.date.accessioned2015-03-25T09:40:01Z-
dc.date.available2013-10-14cs
dc.date.available2015-03-25T09:40:01Z-
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-08-25
dc.identifier58517
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/13950
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je vyvinout navigační systém pro pozemní vozidla cestující po předem známé síti cest. Jedná se o část většího systému, který řeší problém optimálního plánování cesty s ohledem na stav sítě cest a stav různých zdrojů energie uvnitř hybridního vozidla. V kontextu tohoto projektu je třeba mít navigační systém schopný určit polohu vozidla podél sítě cest s vysokou přesností. První část této práce je věnována analýze problému, který řeší. Satelitní navigace, inerciální navigace a další techniky jsou nejprve prozkoumány odděleně a poté jsou zkoumány možnosti jejich integrace v jednom navigačním systému. Výstupem této analýzy je nástin optimálního řešení, ke kterému tato i následující práce budou směřovat. V dalších částech této právce se věnuji vývoji kritických součástí navigačního systému v kontextu provedené analýzy. Nejprve je navržena deska plošných spojů s přijímačem pro satelitní navigaci, s inerciální navigací, OBD-II rozhranním a dalšími senzory. Poté je představen nový algoritmus pro párování navigačních dat se známou sítí cest a otestován v simulaci s reálnými daty. Finální část této práce popisuje aplikaci pro systém Android která realizuje prototyp "road-vehicle" navigačního systému za pomoci párovacího algoritmu a zmíněné desky plošných spojů.cs
dc.format103 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectintegrovaný navigační systémcs
dc.subjectsatelitní navigacecs
dc.subjectinerciální navigacecs
dc.subjectodometriecs
dc.subjectmap-matchingcs
dc.subjectfeature matchingcs
dc.subjectmapa sítě cestcs
dc.subjectOBD-IIcs
dc.subjectbluetoothcs
dc.subjectGNSScs
dc.subjectGPScs
dc.subjectGLONASScs
dc.subjectINScs
dc.subjectMEMScs
dc.subjectakcelerometrcs
dc.subjectgyroskopcs
dc.subjectmagnetometrcs
dc.subjectbarometrický měřič nadmořské výškycs
dc.titleRoad-Vehicle Navigationcs
dc.title.alternativeRoad-Vehicle navigationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.description.departmentKatedra aplikované elektroniky a telekomunikacícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedAim of this diploma thesis is to develop navigation system for terrestrial vehicles traveling on known routing network. It is but one part of larger project that deals with next-generation optimal routing. In context of this project the navigation system is required to provide precise positioning information on a road-network map, hence the name "road-vehicle navigation". The thesis starts with thorough analysis of the problem. Satellite navigation, inertial navigation and other navigation aids are analyzed. Then, solution proposal is drafted from this analysis. It reflects performance benefits versus factors such as availability, price and complexity. With the proposal at hand the thesis continues by solving major cornerstones of the road-vehicle navigation problem. First, embedded system with various sensors is presented. Its printed circuit board design and microcontroller software is described in detail. Then, novel map-matching algorithm is proposed and tested with simulations on real data. Finally, an application for Android smart devices that implements Road-vehicle navigation system prototype is presented.en
dc.subject.translatedintegrated navigation systemen
dc.subject.translatedsatellite navigationen
dc.subject.translatedinertial navigationen
dc.subject.translatedodometersen
dc.subject.translatedmap-matchingen
dc.subject.translatedroad networken
dc.subject.translatedOBD-IIen
dc.subject.translatedbluetoothen
dc.subject.translatedGNSSen
dc.subject.translatedGPSen
dc.subject.translatedGLONASSen
dc.subject.translatedINSen
dc.subject.translatedMEMSen
dc.subject.translatedaccelerometersen
dc.subject.translatedgyroscopeen
dc.subject.translatedmagnetometeren
dc.subject.translatedbarometric pressure sensoren
dc.subject.translatedfeature matchingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
report.pdfPlný text práce6,3 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
058517_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce259,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
058517_oponent.pdfPosudek oponenta práce366,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
058517_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce218,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13950

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.