Title: | Cvičení z českého jazyka s využitím informačních a komunikačních technologií |
Other Titles: | Using information and communication technologies in the exercises of Czech language |
Authors: | Gondová, Petra |
Advisor: | Vejvodová, Jana |
Referee: | Rohlíková, Lucie |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/14183 |
Keywords: | jazyková cvičení;informační a komunikační technologie;interaktivní tabule;výukové programy;tablety;aplikace;internet;hot potatoes;žák;učitel;vyučování |
Keywords in different language: | language exercises;Information and communication technology;interactive whiteboard;tutorials;tablets;application;internet;hot potatoes;pupil;teacher;teaching |
Abstract: | Tato diplomová práce je zaměřena na možnosti, které poskytují informační a komunikační technologie pro tvorbu různých typů jazykových cvičení. Výzkum byl zaměřen na ověření didaktické účinnosti různých typů jazykových cvičení s využitím informačních a komunikačních technologií. Dále práce obsahuje soubor různých typů jazykových cvičení vytvořených v aplikaci SMART Notebook využitelných na interaktivní tabuli i na tabletech iPad. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že různé typy jazykových cvičení s využitím informačních a komunikačních technologií jsou vysoce účinné za předpokladu, že žák bude dobře motivován, a především, že předložená cvičení nebudou obsahovat odborné, ani věcné chyby. |
Abstract in different language: | This thesis is focused on the opportunities provided by information and communication technologies for the production of various types of language exercises. The research was aimed at verifying the educational effectiveness of various types of language exercises using information and communication technologies. The thesis also includes a set of different types of language exercises created in Smart Notebook usable on the interactive white board and also iPad. The results of the research showed that different types of language exercises using information and communication technologies are highly effective, provided that the student will be well motivated and mainly, that the present exercise will not include technical or factual errors. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Petra Gondova konecna verze ++.pdf | Plný text práce | 8,83 MB | Adobe PDF | View/Open |
gondova_vejvodova.pdf | Posudek vedoucího práce | 37,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
gondova_rohlikova.pdf | Posudek oponenta práce | 2,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
gondova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 74,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/14183
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.